AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.016

"akut!" 540 startar inte!

dr
50
drive
3.0s -75
523iT-98
745i -02
som sagt min 540 -95 startade inte när jag kom ut från ica?? har aldrig varit några problem tidigare. körde till butiken kom ut efter ca:40min och då startar den inte. går runt men tänder inte.. mistänker bränslepumpen/relä men vet ej var de sitter?? någon som kan hjälpa??

\m/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej och välkommen till nätets bästa forum!
Det kan inte vara lätt det där. Provat att starta med startkablar?

Hur mycket bensin är det i tanken, tankas bilen fullt var gång?
Då kan det vara både skräp(bränslefilter behöver bytas med jämna mellanrum) men även kondens i tanken som flyttat vidare till motorn.

Har bilen ett eftermonterat larm med immobiliser? Då kan det vara en ting att kolla.

Det kommer en drös och hjälper dig efter den här postningen, vi försöker stötta varandra härinne även om det kan bli lite förvirrat till en början:)

Lycka till!
Asken
pa
26
patienten
518i -95 E34
Hej

Har du kollat om du får gnistor på tändstiften när du drar runt motorn? Prova med en gammal tändstift som du säkert har liggande någonstans och sätt den i en tändkabel... och fortsätt så genom alla tändkablar. Då kan du ju avgöra om det är elfel... det kan ju vara så illa som att databoxen har gått sönder. Och det hoppas vi att det inte är.

Hälsningar /Viren
alain
Kan det inte vara så enkel som att bensinpump ha lagt av?
Kanske dra av bensinslang som kommer till motor, försöka starta och ser om det kommer bensin? och därefter söka vidare i fall att det inte är bensinpump som är problemet.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk

Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Kolla säkringen till bränslepumpen.....kan det vara så enkelt?

Exakt samma scenario råkade jag utför en dag när jag var och handlade.
Gick perfekt att köra till affären, men när jag skulle köra därifrån var den stendöd.
Bara att byta säkring och köra hem. :)

Bert-Ola
BmwCS #2423
dr
50
drive
3.0s -75
523iT-98
745i -02
tack för alla svar.. nu går bilen igen tog ut och satte tillbbaka säkringen.. fick även ett tips av en gammal bmw mek att sparka till på tankens högra sida. kan hända att pumpen fastnar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.