AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
33.760

E38 dålig vinterbil ?

Sida 4 av 4
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Skaffade mig en 740iA -95. Ett riktigt klipp med igentligen inga som helst fel, mycket nöjd överlag kan man väl säga fram till nyligen då man för första gången är i kontakt med problem så som just dörrar som inte stänger, här senast igår förardörren men i första hand passagerardörren som naturligtvis fungerar när man som minst behöver den. Ska smeta in med vapenfett sen får man ser hur saker å ting fortlöpper. Men vad kan man säga. Den är en fröjd att köra på vintern :D
be
76
beemer v8
528 touring 98,328cab 98 840 93
Jag kör min 740 98" dagligen i detta skitväder kör 18" friktionsdäck har en fru som annvänder bilen till stallet m.a.o småvägar.Har däremot haft problemet att det bildas is på torkarna&frusen låsmekanism i övrigt funkar bilen kanon som vinterbil.Jag tror att rätt däck/chaufför är avgörande som med alla anndra bilar.(Jobbar själv med däck)
72
37
728_vrooom
728iA E38
Jag fixade mina frusna dörrlås med låsolja. Spraya lagom mängd i och på själva låsningen.
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Jag är högst imponerad av min E39 när det kommer till värme vid kallstart. Värme har jag redan efter några hundra meter, verkar nästan som att värmen ifrån början är eluppvärmd? Jag har dock bara testat detta då jag körde den från lack till garaget i början av dec då tempen låg på ca -5.
Ljuset har jag löst genom att xenonkonvertera helljuset(halvljuset är xenon original).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.