|
|
|
|---|---|
|
Har monterat en ny instrumentpanel idag och när man klickar runt i de olika menyerna för färddatorn så saknas tid och datum funktionerna. Någon som vet vad det kan vara. När man klickar första gången så ska den ju visa klocka, datum sen de olika förbrukningarnan mm mm Den börjar med limit, och man måste klicka 2 gånger för att komma till snittförbrukningarna. Det verkar som om datorn reagerar på klicken, men missar att den ska byta info. Några tipps? | |
|
Tjena Bader . Vad jag vet kan du bara ha ett visst antal funktioner i panelen,d.v.s du kan inte ha alla digitalt på instrumentpanelen ( tror du har plats för 7 om jag kommer ihåg rätt ;-). Men har däremot alla på lilla konsollen vid stereon.Det du får göra är att hålla in knappen till hö vid instrumenten dvs h-mätaren,v-räknaren o.s.v, samtidigt som du håller in den spaken du vandrar i färd-datorn med ca 10 sec ell nå't. Du får då en text på panelen ock kan nu välja genom att knappa på lilla konsollen vid stereon. Dat/klocka S/R, blir dat/klocka o.s.v. Testa ock om det inte går nå vidare läs ställa om språk på forumet ;-) ell .-(. M.v.H Jawen |
|
| Håll in OBC (på blinkers spaken)knappen ett antal sek. tills det att PRG dyker upp i fönstret. Lägg därefter in den visnings följd som du önskar enl. jawen´s inlägg. | |
|
Skicka in detta som mekartips. Kanonbra ju. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
| Jo, programeringen har jag hört talas om, men jag har för mig att programet raderas när man startar om bilen. Stänger av och slår på tändningen... eller har jag fel? | |
| Ja, du har fel :) | |
| Ska gensast prova när jag kommer hem. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.