AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
988

Nya 7an

Såg nya 7 serien i går på Düsseldorfs flygplats. Han tyvär bara beskåda den en halv minut innan den körde iväg. Måste säga att den ser riktigt fin ut i verkligheten. Skapade nästan habegär, vilket var en 14 år sedan jag fick senast då jag såg en ny 7 serie.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja den är fin! Någon som köpt en redan?

Mvh Johan
Linjerna är underbara. Om 10 år är den nog realistiskt prissatt för oss vanliga knegare...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Al
32
AlterSchwede
2002ti -70
3.0Si -77
318is -90
740iL -01
Provåkte en 730d härom dagen. Klart över förväntan ..jag är 196 lång och i min E38a med taklucka så måste jag luta ryggstödet för att slippa känna innertaket i mitt hår, så var inte fallet i nya 7an (som också hade taklucka) Hurra! :)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Sahlsten : näe ! så lång tid skall det inte behöva ta.
Ser man till E65orna så har ju tex. 02orna sjunkit som stenar , och de är ju bara 7 år gamla , varför skulle F01 vara annorlunda ?

Jag undrar vad en 10 år gammal E65a kommer att kosta nu om 3 år när de första blir så gamla , vad tror ni ? 75 000:- ? , man är väll inte beredd att betala så mycket mer än för en 10 år gammal E38a ? , dvs. en 1999a och det är ju inte många korvören idag...

Jag tror pristappet på F01 kommer att gå ruggigt fort precis som på E65.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Med risk för att vara petig, men är det inte lite för mycket luft runt bakhjulet på nya F01 för att det skall se riktigt bra ut? Det känns lite som bilen har en storlek för små hjul med tanke på stort hjulhuset är. Jämför med e38 med 18 tum där hjulen fyller ut hjulhuset bättre. E65 lider också lite av att ha för små hjul (parat med för smal spårvidd) tycker jag mig kunna se. Annars har F01 fin form men jag skulle hellre se att alla fyra friskluftsuttag satt på samma höjd samt att bilen hade fyrekrad ratt. Sen är det också synd att mittplatsen är borttagen om komfortstolar bak väljs. Tänk om man har tre barn och vill åka ståndsmässigt!

Mvh

Tomas
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Du kan få valfritt antal ekrar på ratten bara du betalar , BMW-individual.

De stackars barnfamiljer som till nöds måst klämma ihop sina tättingar tre på rad i baksätet på en F01a får helt enkelt avstå från komfortstolarna , eller varför inte köpa 2st F01or till barnen så att de kan få sina välbehövliga komfortstolar ?
Då kan de ju ha 4 barn och köra 2st i varje komfortstolsbaksäte , privatchaufför är ju inte så dyr nuförtiden om hjälp önskas med skjutsning till skola och hockeyträning - lågkonjunkturen kommer nog göra sitt till för att öka utbudet av raska och arbetsvilliga chaufförer!

Och det är väll inget som egentligen hindrar att dessa barnfamiljer tar privatchauffören som "hushållsnära tjänst" för att göra sitt lilla skatteavdrag ?

Sedan ej att förglömma , det kanske mest ograciösa alternativet , att åter igen helt enkelt betala och få det för barnfamiljen ytters välbehövliga mittkomfortsätet i F01an genom BMW-individual , BMW-individual brukar inte vara omöjliga och de kan säkert stå till tjänst om du låter slantarna rulla vid nybeställning av några F01or.

Ett annat alternativ för denna köpstarka stora kundgrupp är att helt enkelt köpa limousinevarianten av F01an ! , jag törs nästan lova att komfortstolarna kan fås i limousinen.

"GOD DAG YXSKAFT"
Lite för lång motorhuv tycker jag Länk men det kanske är bilden som ljuger
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
kanske inte hör hit men vad tror ni om den nya invikta skärmkanten bak? ungefär som audi. känns som den ska hålla bättre...??
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Den känns lite platt och rak i fronten!... Lite för lik den fula 5-Serien!
Där tycker jag att dom kunde ha vågat lite mer!

Annars i profil och bakifrån är den ju helt underbar!
Och inuti.......När jag satte mig i en 730d hos min lokala BMW handlare så var det helt underbart!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.