|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag får dålig kylning och fläkt på förarsidan, samtidigt som högersidan fungerar bättre! Läste om krånglande spjällmotorer på 7-serien, kan jag ha samma problem? Observera att om jag stänger av det större spjället (Defroster kallas den kanske) placerad i mitten av konsolen fungerar den vänstra märkbart bättre. Kan detta vara felet och hur åtgärdar jag det? Bilen: e34 med AC. Tack på förhand. | |
|
Hade samma problem med min e34 -91 för ett tag sedan. löste det med att byta de två runda prylarna som sitter på förarsidan precis intill torped väggen + magnet pumpen under, som sitter samman kopplade... Har för mej att de går att renovera dessa oxå, om ja inte minns helt fel så finns de en guide under mekartips... men om du ska renovera dessa så var försiktig! sitter tunna koppar trådar runt dessa som gjärna vill gå av.... Real x-traktor power =) |
|
| Har för mig att det finns två ventriler i värmepaketet. En till varje sida i kupen. Kan ju vara så att en av dem fastnat i stängt läge. | |
|
Jo de stämmer... de sitter två ventiler under hattarna... Kan ju hjälpa att knacka försiktigt på de men risken är ju att de fasnar i öppet läge och bara blåser varmluft.... Real x-traktor power =) |
|
| Okej! Tack för svaren! Jag skall försöka ta det varsamt med ventilerna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.