|
|
|
|---|---|
|
Hej Undra om någon vet, jag har en stor skada på min ratt, nu börjar man komma till småsaker men ändå.... Har hittat en Pellejöns som säljer sin ratt från en -99as B10, och som säger att den passar 03/99-09/01. Kollade i Alpinas reservdelskatalog och även där är det skillnad från just 03/99 (min 09/98). Men vad är det som skiljer? Bara någon färg på nån söm eller är det omöjligt att skruva dit den? Som jag fattar alpinas katalog kan man byta enbart kringlan och det är ok, för knappar och airbag etc. är ok. Kan det även då spela roll med årsmodell? Vari är skillnaden mellan 98 och 99 på ratten? /Christian Länk | |
|
Har för mig att det är anslutningarna mellan ratten och rattstången som skiljer, alltså kabelöverföringen för Airbag och all annan el, det ser annorlunda ut vill jag minnas. Är ganska säker på att jag läst detta nånstans på www.e38.org, kanske nån annan här som kan fylla på med mer info eller kanske en länk? |
|
|
I denna tråd syns skillnaden på rattar med "Single-Stage Airbag" vs "Dual-Stage"-dito: Länk |
|
| ...dock verkar det som att vissa påstår att det går att använda en nyare ratt i en äldre bil men inte tvärtom pga att hålet e större på de nyare, hursomhelst ska iaf ratten passa på rattaxeln utan bekymmer! | |
|
ok, så det är det som är skillnaden, single vs dual stage, ok. /Christian Länk |
|
|
Får kolla vad en ny kringla kostar alt vänta på att det dyker upp någon begagnad -98. /Christian Länk |
|
|
Fick svar från Alpina att det var dyrt att byta ratt! Men de föreslog att man kunde klä om den med nytt läder för 350€ + moms, och att ratten var borta en vecka isf. Tja, kanske inte så dumt, men det får nog vänta ett tag. /Christian Länk |
|
| Vad kostar en ny ratt ? | |
|
Alpina sa bara att det var dyrt?!?! Och då är det säkert det. Frågar man om pris har man antagligen inte råd. /Christian Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.