|
|
|
|---|---|
|
Hur får ni bra finnish på aluminiumpanelerna som sitter i M-Sport-paketen på E39? Det går hyfsat bra att rengöra de men när man försöker torka bort tvättmedlet/vattnet blir det ränder jämt som syns när det torkat. | |
| Hej, | |
| Hej, använd microfiber och ljummet vatten för att tvätta och torka. /M | |
| Har provat det med men det blir ränder/fläckar kvar ändå. | |
|
Skulle oxå uppskatta tips på detta! Mvh Robban oo=00=oo |
|
| Jag köpte Statoils interiörsrengöring (putsdukar) när jag tvättade och städade bilen häromdagen och de blev bra, lämnade inga ränder som ovanstående beskrivningar! | |
|
På min 530 har jag testat diverse olika förslag från de olika trådar som finns just i detta ämne och inget har funkat klockrent...Microfiber och ljummet vatten gör det bättre men inte bra. Putsdukar lämnar också ränder och flammighet kvar. Fanns väl någon som monterade ur samtliga lister, tvättade, polerade för att sedan avsluta med vax innan montering. Det finns ju också flera typer av lister...I 530'n är dom väldigt ljusa medan det i min M5 sitter något mörkare lister med en annan struktur och dessa får inte alls några fläckar på sig och är lätta att hålla snygga. ___ //Ulf |
|
| Hej igen, jag tjatar lite till om microfiber. Viktigt är att det är rätt kvalitet, en mycket mjuk och slät microfiber, inte en grovstickad. Borde inte bli ränder då. /M | |
| Samt att man torkar av rengöringsmedlet omedelbart efter påstryckning annars blir det lätt ränder. | |
|
Pröva med vanligt tidnings papper... !!! utan häfstift!!! De funkar bra på rutor och andra hög glöans ytor... inte på lack, har iaf inte prövat på det.. Men tvätta först med lämpligt tvätt medel och sedan torka av flera gånger med valfritt reklamblad.... funkar fin fint för mej... Real x-traktor power =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.