|
|
|
|---|---|
andreasp |
Hej listan.. Jag har ett skumt fel på min 325 tds, bromspedalen är inte lika stum som den var när jag köpte den, är de vanligt med fel på bromsarna på e-36? Det är nya skivor och klossar runt om..och de läcker ingenstans.. kan huvudbroms cylindern tappa trycket trots att den inte läcker uttåt?? för om man pumpar typ 5 gånger och sen trycker så åker den ner till golvet..de är ju abs på den kan de va nå fel på abs hydraldelen ?? När man tvärnitar från typ 140 känns de ungefär som om de är cyckel bromsar på den.. är väldigt tacksam för svar.. /Andreas |
BMW323 |
Luft i systemet!? |
andreasp |
nopp inte de.. är alldeles nyligt byt bromsvätska och då också luftad.. /Andreas |
|
Huvudcylinderfel kan det vara. Uppstod felet direkt efter bytet av bromsvätska och luftning? Ett klassiskt fel är att cylindern inte har gått till "botten" på länge, men gör det i samband med luftningen, vilket kan få till följd att packningarna "nöts" mot en yta som inte är riktigt lika fin... Packningarna kan därefter börja läcka, vilket får till följd att bromsvätskan släpps igenom bakvägen, dvs inget läckage utåt... resulterar i dålig kraft och att pedalen kan gå i botten. Always Diesel |
|
andreasp |
hmm.. har gått och funderat på den men på BMW sa dom att det oxå kunde vara abs hydraliken.. och då tänkte ja att ja kör och ser vad som går sönder först.. men nu orkar ja inte köra me cykel bromsar så jag satsar på att byta huvud cylindern..Ville bara höra om någon hade nån annan teori.. Andreas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.