|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag köpt BMW CSL 9x18" fälgar som kommer från BMW firma De är i dimension 9x18" och min fråga är vad man lägger för bredd på däcken runt om, 9 tum e brett! Tacksam för kommentarer / Tips. | |
|
Jag har precis lagt på 255 på mina 18" originalfälgar som är 8,5" breda. Så minst 255 skall du ha, och ja det är ganska brett! Hur var det här då? |
|
|
Får man verkligen plats med 255:or fram på e46? Mvh //Peter |
|
| Är oxå tveksam till det, fälgarna kommer hem på fredag så får vänta o kolla. Pratade med en däckleverantör idag, 245/35 -18 runt om var rekomendationen därifrån. | |
|
255-18 är en standardstorlek på e46. Sen beror det vilket ET man har förstås. BMW CS #5206 |
|
| Jag tror knappast att det går in 255:or i fram och om du nu lyckas klämma in det, lär det nog slita hårt på styrkomponenterna och framvagnen då den är konstruerad för max 225:or. 235 borde du kunna ha fram iaf.. | |
|
Har gått o funderat hela dagen. Skulle helst vilja lägga 245/35 -18 runt om. Kan det fungera tror ni eller sliter man sönder framvagnen då? //Andreas |
|
|
Är alla fälgarna 9,5", det verkar lite overkill att ha på en 330! Om det överhuvudtaget går. Hoppas att ngn kunnig kan ange max dimensioner med ET mått. Hur var det här då? |
|
|
Samtliga fälgar är 9" breda. Med andra ord 9x18". //Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.