AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.457

Nytt vs. begagna: 325dT

Sida 8 av 8
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
rob_t_j72:

Bilder kommer!
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Glömde förresten att posta länken till bilannonsen: Länk!

Om någon har info om bilen är den välkommen. Jag har inte hämtat och betalat den ännu nämligen...
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Såg att ovanstående länk vaar borttagen. Kommer bilder från mig personligen efter hämtning!
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Nu är det klart, i helgen hämtar jag vår "nya" 330xdAT efter en liten biltur på 70 mil i Audin. Ingen som ska slå till på min A6a? ;-)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
En liten fråga innan jag lämnar ifrån mig pengarna: jag valde mellan en -07 330xdAT som gått 1900 och en -08 330xdAT M-sport som gått 780. Den senare hade även navigator vilket den första saknar. Det skiljer drygt 35' mellan dessa och jag blev snål (förnuftig?) och gick på den förra. Var det dumt? Ni kan vara brutalt ärliga, det är jag van från jobbet
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det beror lite på hur lång tid du hade tänkt att äga bilen. Så här tänker jag:

~1000 mil lägre mätarställning (kanske ett par tusen mer i värde enligt gröna listan?)
Navigator är något som är högst personligt om man vill ha det eller ej. I just en BMW så får du Idrive vilket ger fler funktioner och inställningsmöjligheter. Personligen skulle jag inte kunna tänka mig en bil utan inbyggd navigator, så värdet i mina ögon ~ 10 000 kr när bilen är så pass ny och dyr, givetvis minskar det värdet ju äldre bilen blir (värdeminskning).

M-sport är något som alltid har betingat ett högre värde historiskt sett, många säger ~ 15 000 kr mer i inbyte på en bil med M-sport paket.

Att 08:an är ett år nyare har också ett värde i sig, hur mycket har jag svårt att bedöma, men ~ 5-10 000 kr kanske? Nu har det inte skett några större förändringar mellan MY07 och MY08 om jag är rätt informerad, så det inte lika stor skillnad som mellan My08 och MY09 iom. faceliften.

Jag vågar inte råda dig till vad som är "rätt" i det här fallet, det kan nog bara du göra :)

Mvh/ Niclas
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Imorgon lördag är Dagen D, då hämtas bilen på Bilcentralen i Segeltorp! Ska bli otroligt kul.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Nu är bilen, en sparkling graphite 330xdAT, hämtad och testad i ca 100 mil. Jag är otroligt nöjd med den, trevlig både i stadstrafik och på landsväg, snål (jämfört med min tidigare A6:a ;-)) och snabb. Elstolar med minne var överraskande bra när man är flera som kör bilen varje dag, och automarlådan ger bra respons. Kör på dubbfria vinterdäck vilket funkar mycket bra även om 500 Nm ibland ger släpp.
Låter väldigt trevligt... :)

Bilder, bilder, bilder...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.