|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag måste fan stå upp och försvara våran fina färg här nu :) "När det gäller nyregistrerade bilar favoriserar både män och kvinnor grått. Hos kvinnorna är rött dock den näst populäraste färgen, medan rött bland män är den fjärde största färgen" Länk |
|
|
Länk Så att rött inte duger åt folk - njä det får stå för dig och din säljare som vill att alla åker tråååkiga gråa och svarta bilar. :P |
|
| On another note så tycker jag att Le Mans-blå är en grym lack. | |
|
Om svart är mindre vanlig än röd (som var näst vanligast enligt din andra länk) så är det nog röd och silver/grå som är de tråkiga färgerna. Men karmosinröd finns väl inte till M-paket? Men jag tycker din bil ser helrätt ut, speciellt med icke M6-fälgarna. Vilka är det du kör med på sommaren? Mvh Johan |
|
| Jag har inga problem med röda färger, men tycker att Karmosinröd är en av de minst lyckade som BMW har på paletten! | |
|
Tänkte bara flika in lite info om BMW-handlare som jag pratat med. Under min jakt efter ett lämpligt fordon har jag ringt land och rike runt på bilar, både nya, demo samt lagerbilar. Som ni vet finns det en hel del bilar till salu därute. Har kollat på allt från 325dT till 335ixT. Trots att det är en kris utan modernt motstycke inom stora delar av bilbranchen så envisas många med att köra samma visa "vi kan absolut inte göra något åt priset" eller "jag ska kolla centralt vad jag kan göra på priset". Jag förstår att det är en säljstrategi, men personligen skulle jag lätt kunna betala för att slippa sådan hogwash hela tiden. I ärlighetens namn finns det också säljare som kör en rakare och ärligare stil, och då ser man också att det går att göra saker efter diskussioner. Där handlar jag hellre än på ett ställe där man ska tigga och be om allt. Nu har jag vädrat ut den irritationen ur systemet! |
|
|
Grelle: Well jag fick Karmosinröd till min M-Tech E92 iallafall :) M6 fälgarna är sålda... 225M fälgarna på bilderna är vinterfälgarna... Nya splittfälgar ska beställas till våren.! |
|
| En liten fråga till alla erfarna på Autopower: som jag förstått det från andra trådar så upplever en del problem med panoramaglastak. Hur generiskt är detta, d.v.s. finns det kända problem med panoramaglastak på, säg, en -08 3-serien? Eller är det bara finemang med detta tillval. Ser ju onekligen snyggt ut! Förövrigt undrar jag om stängning/öppning av lucka och innertak är elektrisk eller manuell på 3-serien? | |
|
stofil: Om du är villig att BETALA för BMW-säljarnas hogwash har de nog uppnått sitt mål... :) Men jag förstår vad du menar. När jag beställde bil nyligen var det mycket lättare att få med extra prylar utöver vanlig utrustning för ett föreslaget pris från handlarna. T.ex. gummimattor till kupé och bagage (eftersom jag valt velour i specen), M mobility kit (eftersom jag tänkt sälja av RFT-däcken) + lite annat. Utefter det billigaste affärsförslaget jag fick från 6-7 st olika handlare kunde inga större sänkningar göras när jag ringde runt en andra och tredje gång. Det handlade om 500-lappar, vilket faktiskt förvånade mig. Jag trodde ändå att handlare som ligger en bit avsides från min hemort kunde göra lite extra för att få en bil såld än att bara möta priset jag fått hos närmsta handlare. Men det verkade vara tvärstopp, vilket såklart gjorde att jag handlade från den i min ort. Om man nu blivit trevligt bemött, som jag blev. Jag är dock ändå helt klart nöjd med de närmare 15% avdrag jag fick som privat, men trodde som sagt det skulle finnas lite större utrymme efter första offerten. |
|
|
danielbas: Betala för att slippa var det ;-) Hur som helst, jag är kanske bara en sur stofil, men jag blir i alla fall less på jargongen. Inga problem med min lokale ÅF, hur trevliga som helst både på service och försäljning. Dock är prutmånen obefintlig (i alla fall i ett kort perspektiv) och min erfarenhet av "utomsockens" handlare är i stort sett detsamma vilket gör mig less. Undantag finnes dock. En "kul" grej som hände var när jag ringde på en 335a och handlaren tyckte att den var så fin att han inte ens kunde tänka sig inbyte överhuvudtaget (han kunde ju gett ett skambud). Detta var dock ingen BMW ÅF; ingen affär blev det där i alla fall. Ibland förstår jag mig inte på människor. men det är som sagt kanske grav stofili från min sida. |
|
|
Har ingen erfarenhet själv från BMW panoramaglastak, men har läst på ett par ställen utöver Autopower att det ger högre vindbrus i kupén. Men den Peugeot 407 med glastak som jag testat kändes klart rymligare och luftigare än utan. Fast jag valde antracitinnertak i min nybeställda 318i Touring... |
|
|
stofil: Vad kostade 335iXT:en som du provkörde? Nån länk till en annons? Med en bromsad diff och lite trim så kan du ha olagligt roligt... ;) Mvh |
|
| Här kommer länken till 335ixT: Länk! | |
|
Nu är valet gjort och mitt öde är förseglat: en sparkling graphite 330xdAT -07 med grått Dakota helskinn. Gubbvarning, men å andra sidan är jag ju gubbe också! Det är helt enkelt inte mer än rätt. I övrigt har bilen Comfort- och Dynamic-paket, M-sportratt, larm, förvaringspaket, bagagerumspaket, elektriska stolar, svarta interörlister, LOGIC7-system, motorvärmare, 18" ellipsoideker 162. |
|
|
Grattis! Vågar man fråga vad mellanskillnaden blev tillslut? :) Mvh/ Niclas |
|
|
Heden: Visst får man fråga det! Är väl inte helnöjd med priset, men jag haft svårt att hitta en begagnad bil med spec nära det jag önskar. I detta fall blev det 170' mellan, då inkluderas inmontering av motorvärmare, avstängningsbar airbag fram samt 17" vinterhjul (158-fälg). Åker antagligen och hämtar den nästa helg. |
|
|
Det var väl inte så farligt, kunde ha varit värre ;) Så Audin fick ett inbytespris på ~ 200´kr? Mvh/ Niclas |
|
| Om vi tar bort eventuell prutning så var det utsatta priset 379', montering av nyckel för airbag kostar ca 9', motorvärmare ca 6' och vinterhjul ca 10'-12' (beroende på vem man frågar och om det finns vintererbjudanden). I ljuset av det lite mer än 200', men det är kanske mer en formsak. Hur som helst, "ny" bil = kul! | |
|
Härligt, grattis! Upp med bilder snart! Eller finns eventuell annons med bilder kvar fortfarande? Mvh /Robban |
|
|
måste få flika in lite här i tråden bara , är det verklgien värt att lägga 8200 på Dynamic paketet ? komfortöppning och adaptiva kurvljus .... försäljaren tycker jag skulle skita i det och lägga till något annat istället , för han tyckte inte det var någonting att ha typ , öppna dörren o starta med nyckel har man gjort innan liksom , och kör man inte på mkt kurviga vägar kanske adaptiva kurvljus är meningslösa ? eller ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.