|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
I Norrland är det inte is, det är snö....(lite generaliserat) Snö är mycket trevligare än is. Mvh Johan |
|
|
I Norrland är det snö, inte is! ( Lätt generaliserat) Snö är kul! Mvh Johan |
|
| Jag är relativt väl uppdaterad med förhållandena i norrland! | |
|
Haha, mitt misstag! Det är ju synd att inte 325xd finns, för det är ju ett relativt stort steg till 330xd. Mvh Johan |
|
|
Besked kommer när det blir av! Provkörningar är ett måste. |
|
|
Jo, en 325xd vore perfekt! Men nu ligger ju landet på annat vis, så en 325d ligger nära till hands. Det som gör att jag lutar mot en 320xd är priset, "betydligt" billigare när alla rabatter är inräknade. Tycker iofs att 371000 för en ny med alla paket och extrautrustning är ett relativt bra pris, men det är ändå pengar som ska tas från mig till bilhandlaren. |
|
|
Stofil: Det är klart du ska ha en 330 xd! ;) Länk Eller ännu hellre den här, dregelvarning utfärdad: Länk |
|
| Hmm, schysst 330xd! Kommer dock antagligen att satsa på en ny bil denna gång (hade tyvärr en dålig erfarenhet med en 320iT jag köpte för några år sedan). Hur som helst, i nybilskategorin ligger 330 lite för högt för mig just nu, speciellt i touring-versionen (även om det är rabatt på detta just nu). Lutar åt 325d-hållet... | |
|
Har beställt en 325d, den har tydligen kommit till Sverige, yippiee. Men tyvärr kan jag inte ta ut den innan 2 mars pga av den tidigare tjänstebilen... Funderade som du på 320d eller 325d, se Länk Det blev som sagt till slut en 325d och med lite färgvals våndor i Länk så blev det Safirsvart istället för Spacegrå som jag först trodde. Ett tag övervägde jag dessutom 330d/xd, hade faktiskt kunnat klämma in en sådan i budgeten men då hade den i princip varit naken... |
|
|
Freske: Grattis! Låter dock jobbigt att behöva vänta pga formaliteter. Känner igen problematiken. En 330d skulle i princip funka för mig, men då skulle alla paket etc. försvinna, vilket inte ger ett så kul helhetsintryck. Då går jag hellre ner i motor och tar en del schyssta tillbehör istället. Ser också att du tvekade över färg och klädsel. Det är jobbigt att behöva välja... jag sitter precis och våndas över samma saker. Fastnade dock direkt för samma fälgar, 286, så då är den delen avgjord. |
|
|
Ja det är lite segt att vänta samtidigt inbillar jag mig att jag slipper skaffa vinterdäck om jag tar ut den i mars, ett beslut mindre nu som jag kan skjuta på till hösten istället. Det är nog mycket ändå att bestämma sig för ;-) |
|
| Helt riktigt. Sedan sprider man kostnaden på ett praktiskt sätt när man skjuter upp vinterdäcksköpet. Jag dock inte hunnit provköra 325d ännu, det blir först efter helgen som jag kan avgöra om det är bra val då ÅF får in ett demoex. Prestandaspecen är dock övertygande. | |
| Ett litet PS i denna tråd: Hur mycket använder man sig av dragkrok när man väl har det? Har det ej på min nuvarande bil och har väl egentligen aldrig saknat det, så jag funderar på om man ska skippa det vid nybilsköp. Fast det kanske är en dålig affär sett till andrahandsvärdet? | |
| En krok är väl inte avgörande för andrahandsvärdet, den beställer man för eget behov! Men visst är det väl flott att bara trycka på en knapp i bakluckan så kommer en krok flygande! Hur många bilar kan det. | |
|
Stofil: Jag har haft dragkrok på mina senaste två bilar och jag har använt dem - trumvirvel - 3 gånger på 2 år. Aldrig i livet att jag skulle betala extra för detta vid ett nybilsköp. Som begagnatköpare ser jag det snarast som en fördel eftersom jag då vet att bilen inte använts för att köra typ en 2 tons båt land och rike runt. ______________________________ //Lövet |
|
|
//Lövet Anledningen till att jag inte skaffat mig drag på min nuvarande bil är att jag helt enkelt var less på alla som skulle låna den för att "köra lite grejer till skroten" e.d. Otroligt störande efter ett tag (eller kanske är det bara jag som är manniskofientlig...). Hur som helst, jag tackar för ytterligare ett upplyftande argument till varför jag kan glömma den utgiften på mer än 8000 spänn och kanske ta helläder istället! |
|
|
Du har väldigt mycket större chans att sälja bilen till mig om det sitter helläder i den jämfört med dragkrok ;-) Det ena används varje dag, det andra någon gång om året för mig i alla fall. Det finns naturligtvis en del människor som verkligen använder sina dragkrokar mycket men jag tror faktiskt inte de är så många. Det är nog många som köper en krok bara för att "man ska ha det" eller "det är så praktiskt" men nästan aldrig använder den. ______________________________ //Lövet |
|
|
Lövet, de som använder dragkrok ser det nog som en hyfsat stor nackdel när de saknas och de flesta andra bryr sig nog inte om den. Men använder man det väldigt sällan själv så förstår jag att man avstår, men samtidigt tycker jag det skulle vara lite irriterande att ha en bra dragbil och inte ens kunna dra en släpvagn med några motorcyklar, vattenskoter eller bara lite skräp till soptippen om man är på det humöret. Mvh Johan |
|
Martin E |
Jag ser inga problem mer än känslomäsiga att köpa en demobil, jag köpte en demo som jag sedan bytte till en ny. Ärligt märkte jag ingen skillnad. Det är väl som med kvinnor och viner lätt begagnade och inkörda är väl aldrig fel ? |
|
När jag var yngre spelade jag fotboll och planen låg alldeles bredvid en BMW-handlare med en fin raka 200m från affären. Där gick de flesta bilarna ganska hårt, direkt från "kall"-start. Skulle nästan föredra hyrbil istället för demo, då iaf jag kör mest landsväg i normala farter då jag hyr bil. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.