AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
501

Varför har jag bredare njurar?

Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Jag har inte sett några andra med samma årsmodell eller läst någonstans om att de bredare njurarna ska vara standard, möjligtvis att de sitter på 7-serien. Kanske är jag halvblind, eller kom de kanske runt 95? Kan det vara någon form av tillval? Det är ju inte bara att byta front, de matchar ihop med motorhuven också. Fakta: jag har en 520i touring -95 med sportpaketet, svart metallic, läderklädsel, sänkt och nivåreglering (allt från fabrik antar jag).

Mvh
Rolf

Black shining beauty
sebbe_bmw
Du har den så kallade V8 grillen..
Dom bredare njurarna och annan huv satt på V8orna när dom kom -93 och sen -95 satt den huven och njurar på alla 5-serie bilar..

MVH
Sebbe
Förmodligen var det väl så att BMW hade fler huvar och grillar på lager när man rundade av E34 serien därför "V8" fronten på samtliga 95-96A
Den finns därför att V8 an skall få plats ( därav den bredare "mitt delen" av huven) grillen vet jag inte om det bara är kosmetik eller att V8an behöver bättre kylning
(jfr med SAAB 90: 99 framdel och inredning med 900 bakdel....)
sebbe_bmw
Här skall vi inte jämföra med SAAB tack=)
Sebbe: Volvo 765/965/V90 då??

OK SAAB skrället var lite väl häftigt exempel men för att visa principen med "lagerrensing" hos tillverkarna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.