AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.334

Något lurt med klimatanläggning e36 325

Mitt problem är att styrenheten i sig är i stort sett död kan bara reglera fläkthastighet och om luften ska upp på rutan eller ner på fötterna men om jag fattat rätt så är det mekanisk styrning på dom två vägarna, kan inte få ut luften "rakt ut" i dom fyra mittenhålen och det verkar vara en microbrytare som styr något spjäll som reglerar det, och inget fel på microbrytaren, även alla knappar är döda, till bakrutan, ac'en och interncirkuleringen dioderna tänds inte och inget händer kan inte heller reglera temperatur. Även ratten som reglerar varmt/kallt fungerar ej, (inget fel på vridpotensiometern vad jag vet, den ger iallafall ifrån sig olika värden när man vrider på den) antar att den vrider ett spjäll som bestämmer om den ska ta luft direkt utifrån eller via värmepaketet (har ingen större koll). Även kollat alla säkringar och réläer inget trasigt. Som jag har trixat och fixat kan jag inte komma på något annat än att det är styrboxen som gett upp, finns inga tydliga brännmärken el dyl i den, men det går väl sönder utan att det syns också gissar jag på.

Nu hade jag tänkt mig att det skulle finnas någon vänlig själ där ute som kan ge mig något tips på vad det kan vara för fel eller bara bekräfta min teori om boxen :)

Tack på förhand
MVH Joel K
so
28
soren_h
BMW 318 -97 E36 Touring
Är det en sådan här kontrollenhet som du har, se länk.

Länk

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Borde det knappast vara.

"Även ratten som reglerar varmt/kallt fungerar ej"
Nej det är inte den utan den med 4 "rattar"

så här ser den ut, Länk
halvdålig bild men hitta ingen bättre tyvärr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.