|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har lite funderingar angående import. Har siktat in mig på att köpa en e60 520. Men är det värt att importera eller ska man köpa här i sverige istället? Finns säkert större utbud i tyskland. Någon som vet om man ska importera hur man ska gå till väga, om det finns nån sida som kan importera bilarna åt en eller ska man åka ner själv. Vet ingenting om imoport så skulle upskatta svar. /Letar bmw;O | |
|
Jag har importerat några bilar från Tyskland, senast förra året, men den sista valde jag att köpa här i Sverige och en svensksåld om det nu har nån betydelse? Det gjorde jag bara för att jag anser att marknaden är bättre i Svergie nu, inte minst med tanke på att Euron ligger högt just nu och att finanskrisen gjort att har man tur så kan man göra bra affär med handlare och kanske även privatister här i Sverige. Du måste ändå lägga till några tusen extra på bilarna du hittat i Sverige för att få de hit och körklara. |
|
|
Här Länk finns svar på de flesta frågor man kan ställa sig. Som läget är idag så är det mindre intressant att ta hem en bil från Tyskland om man inte har väldigt speciella önskemål på modell och utrustning. I dag och säkert ett bra tag framöver så går det att hitta bilar till mycket bra priser. Fler säljare än köpare, nybilar reas ut, mm. ___ //Ulf |
|
|
De sista två meningarna handlarde givetvis om att köpa bil i Sverige... ___ //Ulf |
|
|
tack för svaren |
|
|
Med tanke med den nuvarande Eurokursen och den utbredda skepsismen mot importbilar och hur det påverkar bilens andrahandsväred skulle jag rekommendera dig att köpa svensksålt. Att köpa bil i sverige innebär att du framförallt har mycket bättre nöjligheter till prut och att avstå om det inte passar. Åker du till tyskland enkom för bilköpet, vet ju säljaren det och prut blir inte alls lika lätt. Reklamation och garantier ska vi inte ens nämna i detta sammanhang...Kolla in tex KVD-auktioner där säljs löpande en mängd bilar både konkursförsäljningar och inlämnade objekt. Robban |
|
|
Fördelen med Imp. är att du har mycket större utbud både mycket mer utrustning och fler bilar att välja mellan. Men det är en risktagning och pris nivån är inte så stor längre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.