|
|
|
|---|---|
|
ska köpa en e 34 igen vilken är att föredra 535i eller 530i har haft 530ia förut men vill ha en manuell den här gången gillar gången på v8an men bmw sexor går ju fint dom oxå tack på förhand | |
|
Jag kan bara lämna en högst personlig åsikt och det är 535:an Jag är väl lite partiskt då jag har en Alpina B10 3.5 men jag gillar karaktären på sexan bättre. Fast 530i är riktigt trevlig den med, svårt dethär. Du får helt enkelt åka och titta och följa ditt hjärta. Får man välja båda... eller blir uppfarten för full då!?! München |
|
|
Jag tvekade mellan e39 6:a och e34 V8 och jag frågar mig ännu om jag valde rätt. Hade jag fortfarande gjort det om jag hade skaffat mig en v8? Du har inte karossutseendet att fundera över så jag skulle säga att ur min synvinkel är valet en given V8. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Jag hade valt 535 då jag tycker min förra 530V8 var lite karaktärslös , den har inte det vridet som man förväntar sig utav en 8:a utan där slår 535 den på fingrarna plus att 535 även känns allmänt vassare/sportigare tycker jag. | |
| Jag hade manuell låda i 530:in bör tilläggas. | |
| Hej, jag ber om ursäkt för lite offtopic men jag kan inte låta bli att säga, varför inte 540? | |
|
Jepp, 540 med manuell. Det hade jag kört på, om jag hittat en bra. MEN, det är ju iof bra att vässa 535:an.... Svårt detta men 530 hade jag absolut inte valt. Varför släpa omkring på en tung v8 som är totalt kraftlös?? Nä ska det vara v8 så ska det vara 540. /Tobbe SUPERNATURAL |
|
|
Fördel 530E34 V8 Varvvilligare Lägre förbrukning Lägre försäkring Rent generellt lättare att hitta en rostfriare då bilen är nyare än 535E34 Fördel 535E34 Högre vridmoment totalt sett och också ett mer lätttillgängligt Tystare i kupen Lugnare gång då motorn går på tomgång i 90km/h Det som ställer till det är att prestandan mellan dem är lika i stor sett; Jag har dock jämfört 70-130km/h på 3ans växel och 4ans och på 3ans växel är 535an snabbare än 530in, det har flera andra också intygat, ska även gälla 4ans växel, behovet att växla ner vid omkörning är mindre hos 535an som är mera avslappnad än 530in, trots att det bara skiljer 15-20Nm mellan dem båda. |
|
|
har i dag varit o provat 2 st 535or skulle vilja påstå att det blir en 530 535 har ju en gammal motor som slammrar prestanda mässigt så är det ingen större skillnad men det skiljer i mitt fall ca 3000kr om året i försäkring fortsätt gärna kommma med tips o förslag jag skall även ha bilen att dra med o min förra 530ia var en suverän dragbil |
|
|
Hm 535 gammal motor, ja det stämmer M30 har funnits ruskigt länge, runt 30 år och vad kan det bero på? Om motorn slammrar så är den illa skött eller har gått riktigt, riktigt långt. Min har gått 27000mil och låter mycket fint, absolut inget slammer eller missljud i några varvtalsregister. Tyvärr finns det väldigt många "lik"¨, speciellt gällande 535E34 som är nere på bottennivåer vilekt lett till att "alla" kan köpa dem men inte underhålla dem. De har vandrat mellan olika ägare med ofta hård körstil och halvtaskig service, 530E34 V8 är som sagt lite nyare med och har hunnit haft mindre ägare rent generellt. En fräsch 535E34 är billigare att både köpa och underhålla/serva gentemot 530in är vad jag tror pga äldre enklare teknik, sedan kostar bensin + försäkring något mer för 535. |
|
|
jaha ja det finns lika många svar som personer man frågar . men har just kommit hem med en 530i touring . jag föll dit på en 530 igen . tog ett flyg till umeå i morse o körde hem 65 mil . hittade en bil i bra bruksskick utan vare sig sportluftfiler eller avgas utan precis som fabriken gjorde dom . tack för ala tips o råd /fredrik |
|
|
Jag tror att du valde rätt. Jag har en sådan men köpte en i ganska slitet skick så jag ledsnade på att skruva stup i kvarten. Då blev det en nästan fullutrustad 330xi -03 men min gamla 530i -93 känns både mer premium och är roligare att köra. Ta hand om den och hoppas att den ger mycket nöje. |
|
|
Föresten, vad kostade den och hur långt har den gått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.