|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja du Folke, hur hade jag tänkt det? Du har ju rätt när du har rätt. Jag i min iver att ha hittat ett batteri som skulle hålla även vid dom mest svårstartade och griniga ögonblick glömde att kolla måtten. Det är 506mm långt, alltså ungefär som en medellång japansk mellanklass kombi. Och inte ens min Lang klarar av att svälja ett sådant. Tack för hjälpen upp från tankevurpan. Jag vill, allts finns jag... |
|
|
Kan ett dåligt laddat batteri påverka styrningen till växelådan. Min 740 gick i nödläge,kollade bla batteriet och detta visade sig vara väldigt dåligt. Laddar upp det nu över natten och ser om det hjälper. kan väll tillägga att jag har kört ganska lite ock korta sträckor utan att underhållsladda. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja det kan det är tom väldigt vanligt. Vill du ha en vär fungerande bil så gör du precis tvärtemot just nu. dvs underhållsladda 24 timmar nån gång i månaden. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tack hasso. hoppas det hjälper med lite färsk ström. ska ta för vana att ladda lite då och då med tanke på att jag inte kör jämt till vardags med 740 in. återkommer med hur det funkar i morgon |
|
|
nähä.gick i nödläge i dag också efter laddning. men batteriet som sitter i är nog original från 98a så det har nog gjort sitt. det får nog bli ett nytt 100+ amp hör gärna av er om ni har varit ute för något liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.