|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som känner till? Är det Hartge-fälgar som sitter på? Jag tycker den är ovanligt snygg och har ganska bra med utrustning. Åsikter, synpunkter? Tack. ez_ric | |
|
Spontant: Wow, välutrustad och ser väldigt bra ut! Låga mil och bra pris dessutom! Men sätena fram såg lite slitna ut för att bara ha gått 12 000 mil.. hmm |
|
| Måste vi starta en ny tråd om vartenda 7:a på blocket? | |
|
Såg fin ut. Och mycket elegant färg! Ser inte ut som några hartgefälgar... Sätet såg ju lite slitet ut. Men det kan ju bero på många olika saker, tung förare tex. |
|
|
Med sannolikhet skruvad! det var det första jag tänkte på.slitna säten. Men manb kan ju ha fel bilen ser jättefin ut annars |
|
Scheckheft |
färgen är antracitgrå med läderklädsel montana grå . Fälgarna ser ut vara Hartge Classic. Att utifrån några små och halvtaskiga bilder på framstolarna avgöra om miltalet stämmer är vanskligt. Är du intresserad är det bara att kolla historiken noggrant. Mvh Scheckheft |
|
Känns skapligt utrustad , är miltalet äkta och den är skött så som man förutsätter att en E38 med 12000 mil på mätaren skall vara så hade jag slagit till , är det ett äkta miltal så blir denna bil riktigt ekonomisk att äga. Kulören är ganska tacksam att hålla snygg som de flesta gråa. är den skruvad och i dåligt skick kan det däremot vara 50000 för dyrt , kolla miltalet ! "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
tack för alla svaren. jag reagerade också på de slitna sätena. det är bara en ägare i sverige sen 2003 tror jag så det känns ju bra. hur kollar man milen lättast då? jag har läst att BMW inte lämnar ut info till någon annan än ägaren nu för tiden. jag har för mig att man kan hålla in knappen för nollställninga va tripp,ätaren när man vrider på tändning och att man då skulle kunna se något nummer som ska stämma överens med något nummer i serviceboken. stämmer det? |
|
| Nej det är en skröna som vägrar dö bara :) | |
|
Tycker personligen att bilen ser fin ut, dock kunde ägaren gjort sig besväret att ta lite bättre bilder. Jag ogillar att behöva sitta med förstoringsglas och bedöma. Men åk och titta om du bor i närheten, bjud 70.000 kr. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag är väldigt tveksam till att den har rullat 12.000 mil ser ut som en 20.000 + milare på de bilderna, en 12.000 milare ska var mycket fräschare än så där knappt synbart sliten och inte igengrodd i motorrummet heller. Men det är vad jag ser på de dåliga bilderna Är den dessutom import så är den garanterat skruvad. En 10 år gammal 740 som rullat 1200 mil om året njet. Det är vad en lite brukad svensksåld bil entusiastkörd kan rulla i princip. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Jämför fräscheten, denna är nog schysst miltal på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kloka ord som hasso lägger fram. Med fin menar jag utseendemässigt med Hartgefälgar, färgkombinationen och konturstolarna. Motorrummet kan inte vara tvättat på länge och förarstolarna ser ovanligt slitna ut för miltalet. Fråga om han kan styrka milen genom dokumentation eller servicebok. (I och för sig hur svår är boken att kopiera). Dessa gynnare kan sina saker. P.S Gillar den 740 som hasso länkar till då den har samma färgkombination som min egen. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Färgen ser nästan ut som navarra violett. Framförallt på fotot på aktern. | |
| du har säker rätt, Hasso. importerad 2003, men endast en ägare i sverge sen dess. Aja, jag ska ta mig en titt på bilen iaf... tack för hjälpen. | |
|
Bilen är mycket snygg med helrätt utrustning och utförande. Jag vill dock i likhet med övriga mena att den ser tämligen sliten ut invändigt för det miltalet. Det säger inget om hur det faktiskt ligger till, MEN det uppmanar till extra noggrann kontroll innan affären. Priset känns helrätt. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
det är just här skon klämmer... Jag är ganska oerfaren när det gäller bilköp, så "extra noggrann kontroll" känns svårt. vissa av er kanske tycker att man borde avstå isf men suget efter en fin 7:a är stort =) jag skulle gärna lägga vantarna på den bil du länkar till, Kalle, men tyvärr ligger den lite högt i inköpspris. självklart ska jag kolla servicebok och annan dokumentation noga och även titta på det allmänna skicket men utöver det känns det svårt. pga endast en ägare i sverige finns det inte så många att vända sig till med frågor. |
|
|
ez_ric, MYCKET nyttigt finns att hitta i forumet om du söker lite. Läs även genom Importguiden (här finns mycket goda råd även vid köp av importerad bil i Sverige) samt Begagnatguiderna. I detta fall råder jag dig främst att kolla upp vem som importerat bilen. Är det en privatperson = samma som äger den idag, är enligt mig oddsen för korrekt miltal markant bättre. Är den däremot importerad av en halvsuspekt bilfirma, försämras desamma rejält. Vad står det på VV-utdraget? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Har någon varit och tittat på bilen ifråga? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Nä, det blev en X5:a istället. Herrn som sålde 7:an var iaf vädligt trevlig på telefon. | |
|
ez_ric, Nu hade jag förvisso kunnat ringa själv... men hade han några kommentarer om historik, dokumentation, servicebok etc? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.