|
|
|
|---|---|
|
Efter 7 månader är porschen såld. I lördags fick vi tillslag på en BMW 525 Diesel kombi 2005 med mycke utrustning (finns ingen som har "allt"). Svart, Panorama, komfortstolar med AC, DSP, navi 16:9, M5 avgas, shadowline, M-Sport ute och inne, telefon, head-up, aktiv farthållare, 20" M5 sommarhjul etc etc. Hämtas måndag och ska direkt till BMW för att montera IPOD interface, Drag och sedan direkt på polering:-) Längtar som en unge! Tyvärr tror jag inte det är gjort nåt med luftfjädringen på den. Många som har haft problem med det har jag hört. Skönt att vara BMW man igen!!! Mvh Hosse | |
|
Tack tack! Nu blir det BMW resten av livet:-) Mvh Hosse |
|
|
Kanon! E61 rules... :-) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Här är godbiten: Länk Mvh Hosse |
|
|
Har nån annan dom där stolarna? Har faktistkt aldrig prövat dom, men verkar fancy:-) Mvh Hosse |
|
|
Jag har komfortstolarna med AC, Dom är fantastiska, inte många stolar som passar mig bra; 190 cm, 95 kg, men i dessa sitter jag som gjuten. Grattis till ett kanonköp! MVH Baccala |
|
| Såg riktig fin ut.När man ser priset,så är jag glad för att jag lämnade "gamle-landet" för nästan 20 år sedan. 449000 för en 05:a med 10.000 mil på mätaren,är svettigt. | |
|
Baccala: Du är nästan som mig du då! Jag är 174 och 70kh:-) M.A: Ja det är sjukt här. Vi önskade oss en X6. Hade vi varit svensk hade vi fått pengar över på en bilen (495.000 SEK)!! jaja, lönar sig väl när vi säljer kanske... Mvh Hosse |
|
|
Sjukt välutrustad 525dAT! Grattis till en fin bil - stolarna är helt underbara! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Tack tack, ja jag tror det är tillräckligt med knappar i den ja:-) Svårt att hitta en med så mycke utrustning å så liten motor faktiskt. Mvh Hosse |
|
|
Gratulerar till en otroligt snygg bil! Vad är det för avgas dom har satt på, är det egen byggt eller är det från firma? Funderar på en 530d eller 535d och det var ju otroligt snyggt med dom avgasrörena. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Den här var ordentligt snygg i mina ögon! När jag ser den så förstår jag vad det är jag alltid sett hos BMW - det är helt enkelt blandningen av flera "element" - diskret & aggresiv, stor & smidig, vacker & stygg, & en väldans massa pondus. Jag kan slå vad om att en BMW lever. Ingen annan får till detta! Grattis! | |
|
Wsemme: Det är "orginal" ja. Finns samma på koed.dk faktiskt. Dyrt som hjuling men grymt snyggt! Propeller; Tack och helt enig! Nu har jag inte hämtat bilen än då. Har signerat alla papper och allt är klart, men får den först i morgon. Fortfarande kan saker på fel, men övervägande risk för att jag är BMW ägare igen i morgon:-) Aktiv Farthållare står det. Vad är det? Sån som saktar in om man kommer för nära bilen framför? Kult med headup också! Har aldrig testat det faktiskt. Får man Navi där också? Det enda som är lite tråkigt nu är att man inte kan surfra på Autopower för att hitta uppgraderingar:-) Denna har ju allt jag vill ha. IPOD interface blir monterat i morgon kväll tillochmed.. Mvh Hosse |
|
|
du får navi i head up visar pil anvisningar och avstånd. tror att det som du kommer uppskatta mest är aktiv farthållare samt head up. Är otroligt skönt att ha när man kör. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
aktiv farthållare är inställd så att du väljer minimi avs¨ånd till framförvarande fordon och sen sätter du hastighet Ex farhållaren på 120km/h du kommer ifatt en bil som ör 100km/h då saktar bilen in och håller ex 100 meter avstån sen om framförvarande accelererar till 110 så följer din bil med och håller 110km/h osv. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Grattis till en snygg bil. Ser klockrent ut med 20" M5 fälgar! | |
|
Då har jag hämtat bilen! Vilken sjukt härlig bil! 100% felfri. Inte en enda skråma eller slitage. Jag har kört en Cayenne till 830.000 kr i ett år. Sätter mig i en BMW för hälften och är mycket mer nöjd. Helt tyst bil, sitter som ett strykjärn, inte några oljud alls och vilken körglädje. Helt sanslöst. Faktisk den bästa bilen jag har haft till i dag. Framför allt så väcker denna mer uppmärksamhet än en cayenne sjukt nog (inte för att det är målet, utan jag köper bilarna bara för min egen njutning..). Stoppade mig på bensinstationen idag och rekomenderade mig att inte köra med sommardäck på en M5a idag:-) Dvs 18" hjul med dubbfriavinterdäck:-) Tillochmed vinterdäcken ser feta ut på den bilen. Längtar som en unge till att sätta på helt nya sommarhjul i M5 stil till våren. Låter som en barnunge nu, men att ha "alla" (finns inga bilar som har allt) knappar är första gången för mig. DSPn spelar fantastiskt bra också. Han inte med IPOD monteringen idag, men i morgon bitti startar dom monteringen. I morgon eftermiddag ska jag på roadtripp genom Norge och Sverige/Hudiksvall. Torsby, Malung, Mora, Bollnäs etc. Fantastiska vägar om det är bar mark. Kanske jag blåser förbi en av er på vägen!:-) Ser ni en fakead M5 touring med norska skyltar, så blinka:-) God natt! Mvh Hosse |
|
|
Nu är luftfjädringen slut också. BMW AG hade stått för en ny pump i upptill 5 år och 10.000 mil, men min har givetvis gått i 10.800 suck. 7.000 NOK bara för pumpen! DVDn till Navin fungerar i bland, men tar jag ur plattan och sätter i den igen säger den att den inte hittar DVDn plus att stereo, telefon och allt låser sig i bilen. Går inte ens att sänka ljudet på stereon. Mvh Hosse |
|
|
Någon har haft nåt liknande fel när dom har kört i Danmark med sin navi Länk kanske kan hjälpa dig nåt. |
|
|
Hosse: Du kan väl prova att fråga om de kan betala halva pumpen, nivåregleringen verkar vara en riktigt svag punkt på nyare BMW... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.