|
|
|
|---|---|
|
Fråga: Kan man besikta bilen utan tändningslås? mitt tändnings lås med rattlås har gått paj, och jag orkar fan inte lägga mer stålar på nytt tändlås med rattlås å ha 2 olika nycklar till bilen, det är en 525 touring från 92, vill de sno den så gör dem det iaf. tänkte köra med on/off knapp för tändningen samt tryck knapp för startmotorn. vad säger de vise på AutoP? | |
|
men rattlåste strular inte till det då? det började med att tändningslåset gick väldigt lätt utan lägen och jag kunde inte starta bilen, samtidigt som rattlåset inte gick i, sen så blev de så att tändningslåset inte längre gick att vrida runt utan fassnat i "off" läge. samtidigt när det hände så gick rattlåset i igen. å nu är stumt både i tändnings låset och rattlåset. vad heter verktyget som gör att man kan vrida om utan tändnings låset, och vart brukar man hitta dem? |
|
|
på min 525:a så var det rattlåset som pajade, dvs tändningslåset var det inte fel på. Kolla det innan du bestämmer hur du ska göra. Jag fick tag på prylar på skroten och lagade mitt lås för 70kr. och har fortfarande fungerande rattlås och använder samma nyckel överallt. |
|
| hur betedde sig tändningslåset då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.