|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
118d ska det stå - inte 118i ______________________________ //Lövet |
|
Martin E |
Helgesson 1 serien är antifamiljerna bil. Både 116i och 118i är pensionärsklasse. Relativt billiga modeller i grundutförandetsom ofta säljs utan dyra paket. Jag klassar dom som pensionracers *L*En glad pensionär är inte fåfäng och köper gladeligen en 116i 118d och 116d är miljöklasse kommer köpas av miljömedvetna medelålder människor, de är inte så hestkräfts beroende. Ett sprat gram i utsläpp räddar deras nattsömn. Nu verkade inte 116d vara emissions fattigare än sin storebror, vad motiverar konsumenten då, det finns en anldening till att V50 har en sub 1,6L diesel i 120g klubben.. |
|
Herr Martin E: Om Ni togo och skaffade eder en prima dam så vips vore icke 1-serien en blivande familjebil då? God övning ger ju vackra barn, se på mig:) Att vi sedan lever i en "folktro", placerade av diverse förvirrade reklamfolk som knappt har råd att äta husmanskost med hänsyn till deras kroppsproportionalitet, att belgian blue och benranglar står för intelligentian det visar snarare på potentialet till förändra kanhända? En "glad" pensionär gnäller hur dyrt kaffet blivit på domus och att Erlander borde återuppstå snarare. Lyssnar man på pensionärer på ett kafe så förstår man varför ekonomin ser ut som den gör idag. Statistik är inget instrument. Mvh Asken |
|
| Jag måste nog klassas som pensionär enligt Martins beskrivning då jag lät skulle kunna tänka mig att köpa en 116i. =) | |
|
BMW, en automobil för intelligenta, potenta samt potentater. Kreti och pleti får åka vad de vill. Människor som älskar världen åker SAAB eller Volvo. Hur ser det ut om alla åker BMW, det vore ju som om hela världen bara log. Så kul skola vi icke hava det ännu:) Mvh Asken |
|
Martin E |
Bäste Asken Visserligen är Kvinnor och Bilar av bra kvalite ett av mina stora intressen i livet. Dock måste jag erkänna att kvinnorna inte styr mitt val av bilar ? möjligen tvärtom då de slanka sportstolarna inte erbjuder större komfort åt de allt för stora kvinnorna. God övning i 1 serien (med kvinnorna) har jag ännu inte utövat men jag bedömmer takhöjden och längen på coupen allt för liten. Där har Volvo ett klart försprång därav begreppet Familjebil ? Chris87 köp ej 116i , jag rek i så fall en 120i eller varför inte en 120d. Kvinnorna älskar den , jag vet med god erfarenhet. |
|
Bäste Herr Martin E: Känner Ni till att den senaste rönen inom forskningvärlden visar att män såsom icke fick nog med prima bröstmjölk haver alltigenom hela livet en faschination för barnmatsmaskiner modell (D och större tror jag fackuttrycket äro). Det finnes ju på ett vis ett litet barn inuti alla män i vuxenförpackning. Samma forskning visar på rönen att framåtvänd barnstol äro det mest bizarra av alla uppfinningar, nästa gratistidningarna då samt de såsom gav tillstånd att de skola utgivas osv osv. Stress tömmer själen, om icke förälderna kan hantera sin egen stressiga vardag, då när det oskyddade barnet sitter i barnstolen så tar det emot vartenda stressmoment som icke äro adekvat filtrerat... Ettt barn gör aldrig såsom föräldern säger utan såsom föräldern gör. I generation efter generation.. Varför äro tyska barnstolar framåtvända samt barnen sitter i baksätet? Av samma logik såsom att om en bil är stillastående och puttas framåt av 3 starka män så icke skjuter man på med kraften framtill. Motor fram, drivning bak.... Begreppet familjebil äro lika förvirrat såsom det mesta. Ju större volym på ett transportmedel, desto mer antal mindre adekvata ting kan förflyttas.... God övning på en motorhuv, det äro någonting helt annat. BMWs 1 serie äro ibland det bästa som finnes i bilväg förutom det den prima socialdemokratiska partistyrelsen utreder:) Förstå mig rätt, Volvo äro en nationalklenod samt SAAB en nationalsmycke.... Se vilka som åker vilken bil sedan något år? Mvh Asken |
|
|
Tsss... kör en 118i sedan tre veckor tillbaka från Sixt med en del trevlig utrustning (för att vara hyrbil) och tycker den är kanon! Lagom piss, snål på soppan och lätta att svischa omkring med bilen inne i Köpenhamns trivsamma och behagliga köer där taxichauförer med körmoral från "diverse länder" bidrager på ett pikant sätt till trafikkulturen. Skulle mycket väl kunna tänka mig ha en 1:a som en pendlarbil. ---- BMW CS #6212 |
|
| har läst att även 116 ska uppdateras.. den ska få samma motor som i 118 och 120 fast nertrimmad till 122hk | |
| Nu finns 116d med i konfiguratorn på bmw.se. Den kostar 234.000:-. Ska bli intressant att höra hur den står sig mot 118d. | |
| 228 000 om man ska ha en 3-dörrars.. skiljer ca 10 000kr mellan 116d och 118d och det känns ju inte så mycket.. | |
|
Skiljer det något i standardutrustningen mellan 116d och 118d? //Stenback |
|
| Länk ryktas nu att mini ska få dieselmotorer från 1:an | |
| Någon som provat 116d eller 316d (och gärna 118d eller 318d som jämförelse) och kan ge en kort summering? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.