|
|
|
|---|---|
|
Är så att jag har köpt en bmw 540i e34 manuell Den vibrerar som faan vid 80km/h till 140km/h sen slutar det helt över 140km/h Vibrerar inte ett skit från 0-80km/h. Någon som har koll på vad det kan va? hardy stödlager? mvh Rasmus S | |
|
Ett tips kan var att kolla om du har original fälgar eller ej. Hade grymma vibbar 80-110 ungefär, och det var för att det satt alufälgar utan centreringsringar på naven. |
|
alain |
Vibration i ratten mellan 80 och ca 120 är typisk sjukdom av bort tappad balans på hjul. Kolla först om du inte har mycket shit på insidor av fälgar som kan göra en obalans. Om dom är renna isf det är bara att köra till en däckfirma som kan göra en ny balansering på dina hjul. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Stödlager är väl inte helt ovanligt att dom ger upp. Hade samma problem på min 525:a | |
|
Fast ett stödlager borde märkas vid acceleration även under 80km/h. Jag satsar mina pengar på hjulen - balans, smuts, centreringsringar. Ofta när gummimännen balanserar så ställer de in balanseringsmaskinen på att avrunda obalansen till var femte gram så det inte ska ta så lång tid. De balanserar sällan till 0 gram, så det är ofta lite obalans även som nybalanserat. Det märks som oftast mest runt 90-100. Sen kan ju balanseringsvikter ramla av, speciellt om de är klistrade. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Nedre länkarmsbussning! | |
| Börja med att balansera däcken, det är säkert det som är felet. Men kan ju vara så att tidigare ägare dunkat in i ett vägarbete och skevat fälgarna ochså. Det har jag erfarenhet av.... | |
| Och när jag tittade vad det gällde för bil så tror jag nog jag är på rätt spår. Lågprofilsdäck på en tung motorstark bil som ofta gasas hårt, är högriskare att skevas..tyvärr | |
|
tja jag tror att det är länkarmarna i fram som bör bytas jag har gjort det i helgen och min vibrera i 80-110km och nu så har jag inga vibrationer en helt ny bil att köra.. jag köpte mina på biltema för 499kr/st pata N |
|
|
Länkarmsbussningar är ett hett tips. Min gamla E28 (som har samma länkarm) vibrerade som h-e i vissa farter, försvann helt efter fix av bakre länkarmsbussningar i framvagnen. ______ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.