AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
853

hur flyttar man bältet...

la
48
lasse 37
740ia-94-95
hur flyttar man bältet i framstolarna upp o ner beroende på hur högt eller lågt du sitter i stolen hittar ingen knapp eller så på b stolpen eller ska bältets upp o ner justering gå samtidigt med elstolarnas position upp o ner?

åka första klass kostar lite mer...
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Det anpassar sig faktiskt automatiskt.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
la
48
lasse 37
740ia-94-95
då funkar inte mina på båda framstolarna har ni några tips ang.fel

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Minns inte exakt hur det var nu, men mina bältesfäste har jag för mig började röra sig när jag körde stolen långt fram eller bak, och i lika höjder.

Man får ha bältet på sig samtidig.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Minnet kom tillbaka en stund....

Om du kör stolen lång fram så kan man anta att personen är kort, och då går fästet ner. Och kör du stolen bakåt så är personen längre, och så går fästet upp. Så tror jag det var.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
ja så är det.. Har för mig att dom styrs med en vajer som går från stolen till b stolpen.
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Jo det stämmer att det styrs med en vajer från stolen till b stolpen.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Vet ej om det är samma konstruktion som på e32 men där går det som tidigare talare sagt en vajer till bältesgenomföringen till stolens underrede. Justeringen går bara på stolens position fram/bak. Höjd eller vinkel påverkar inte läget. På min gamla 735a så hade vajern "spårat ur" och då fungerade inte den här funktionen.

Var lätt att hitta och åtgärda, lossa stolen så kommer man åt mekanismen. Vajern kan ju ha gått av också.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
la
48
lasse 37
740ia-94-95
fixade det!! vajern hade spårat ur uppe i b-stolpen tack för era bra tips,,, men svara gärna på mina andra problem som ligger här på forumet

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.