AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.078

Tickande ljud från e65!

Ed
5
Eddie_83
BMW 735i -03
Tjena!
Har en bmw 735i-03 e65 där jag hör lite tickande ljud från motorn..har varit på bmw och svaret jag fick av mekanikern var att det var bara ventil till tanken som tickar så och hade absolut inget mned motorn att göra?
Ngn som har andra ideer??
E6
123
E60
520d aut-06
Nu får du ta detta svar på rätt sätt.

Jag har en Golf och den tickar från motorn. Det visade sig vara en ventil som öppnar och stänger hela tiden. Den är till för att rena ångorna som kommer från bensintanken. Även VW sa att det var helt OK.
Ed
5
Eddie_83
BMW 735i -03
Tack för ditt svar!
De sa samma sak till mig på BMW just det du säger...men ändå känns ljudet konstigt tycker man...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste bilägare!
Vad trevligt att Ni är noga med edra automobiler. Det såsom aldrig är fel är att byta just denna ventil för de kan vara början till att den äro påväg att haverera. Bättre förebyggande service än att något går sönder eller hur.

Det Ni kunnen genomföra äro ett extra oljebyte på adekvat plats(olja är billigare än metall) samt att innan detta oljebyte slå i en flaska OMEGA 907(bör finnas på mekonomen) i motorn samt låta gå på tomgång enligt instruktion. Den haver en prima rengörande effekt och löser upp mångårig koks samt andra slaggprodukter med mikroskopisk storlek. Medelst en prima ren motor invändigt bliva dessutom förbränningen utav bränslet såsom när motorn lämnade fabriken.

För BMW kaross E65 och liknande äro det aldrig fel att ladda batteriet medelst en ctekladdare någon gång per månad, det ser till att det allltid äro i perfekt skick samt förlänger livslängden på det dyra batteriet.

Tjippens!
Asken
Ed
5
Eddie_83
BMW 735i -03
Tack för ditt svar Asken!
Så du tycker att man skall byta den ventil som tar bort ångorna från tanken??

Har det med sotning att göra eller hur menar du??
E6
123
E60
520d aut-06
Jag tyckte och tycker att det också låter konstigt med det tickande ljudet.

På Golfen var man tvungen att byta hela reningsenheten för att byta ventil. Som jag förstod har den ingen koppling till oljan i motorn utan filtrerar endast gaserna från tanken.

Ed
5
Eddie_83
BMW 735i -03
Tjena alla kunniga där!
Har en tanke kring just den 735 jag äger...den är väldigt törstig och då menar jag 2 liter milen...utan ngn hårdkörning i stan...2 liter milen stadskörning e mkt eller e de normalt för denna typ av bil??
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
De måste vara galet de tar ju inte ens minn
Ed
5
Eddie_83
BMW 735i -03
Ja du ingen aning....ska upp till bmw och kolla upp det med bmw så de får köra in den på test och titta efter vad de e....för ngt måste vara galer eftersom den drar så mkt bensin....
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Byt klockan till en digital, så slipper Du tickandet.
Om inget annat så kan du byta Din repiga CD...
Hjälper inte det; Kolla bagaget, så det inte ligger nån där...

/S
no
347
noah
E65 730D
hej har din E65 Aux heat?
nu på vinter så går den igång och den har en bensin pump som ticker

Noah Brown
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Oj, 2l milen. Jag har kört rätt mycket stadsmil på senaste tiden och är uppe i 1,6 med 740in. Mest korta körningar med kall motor - tyvärr.

Förresten varför är Asken bannad?
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Det låter ju väldigt mycket! Kan det kanske vara så att det drar tjuvluft någonstans? Det förklarar ju inte varför det tickar, men kanske varför den drar så mycket bensin?

Undrar oxå vad som har hänt med herr Ask?

// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.