|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då har någon mindre begåvad person lyckats att skrapa min högra sidospegel på min e46. Har misstanke om att det är grannen som står bredvid mig til höger hemma. Kollade hans V70 och han har fina skrapmärken på sin vänstra spegel. Men vad kan man bevisa? Är just nu duktigt arg. Får se om jag bränner V70n ikväll.. Till frågan. Sidospegelkåpan är förutom att den är repig även lös om ni förstår vad jag menar. Är det något som går att fixa. Jag menar ska man bara pressa tillbaka den eller är det något som ska limmas? //samuel | |
|
Nu vet jag inte(varför skriva då kan man tycka ;)), men jag vet att det går att limma många av modernare bilars "lackade ytterhöljen" om den har lossnat helt/delvis...OM jag nu fattar dig rätt i din fråga. Om du har "piggarna kvar" så går det väl kanske att bara trycka dit igen, men annars så bör det ju gå att lossa den helt och sedan limma med någon form av "superlim"...t.ex. Vet som sagt inte hur det ser ut på E46:an egentligen, jag försöker bara säga hur det generellt sett ser ut och ev går att göra... Jaja, hoppas du får ett bättre svar vad det lider.. Mvh Janne. |
|
|
Du fattade rätt hur jag menade. Jo, det blir väl till att limma för jag ser inte till några piggar iaf :( Ingen som har tips på ett bra lim för detta ändamål? Kanske ta detta tillfälle och byta till M3 liknande speglar. Blir dock ej klok på vilka speglar som är något att ha. |
|
|
Plastkåpan sitter med fyra plastpliggar. Och om en går av så håller det ihop hyffsat men om två trillar bort brukar det bli fladder. Har du pliggarna kvar kan du alltid limma dom med cyanoakrylat-lim, det brukar fungera hyffsat. Original är det alltså inget lim... Visst kan du limma fast hela kåpan på själva backspegeln med. Bäst (?) blir det väl om du köper en nya kåpa på BMW och lackar upp den hos din lokala lacknisse. Sen är det bara att trycka dit den. Eftersom det är så uppenbart att det är din garagegranne tycker jag nog ändå att du ska ta upp det med honom. Även om han varken erkänner eller betalar dig visar du ju på att du har ögonen på honom och det upprepas förhoppningsvis inte. Om du ska köpa M3-speglar, köp original, det blir bäst! Inte billigt men fasen så mycket enklare med montering och funktion. Köpte billiga (halva priset mot original) till min 530 och det var inte helt bra, varken med passform (skulle spackla ihop två delar som på original är en del) samt att det bara är plast. Sen så var det stört omöjligt att få ordning på inställningen av spegeln iom att motorerna gick annorlunda. Kanske går att fixa om man vet och har tid. Finns säkert bättre modeller än de jag köpte iofs. Eftersom M3 speglarna är så mycket snyggare har jag köpt original till 330. Kostade som sagt var en slant men nu vet jag att dom kommer att både passa och fungera rakt av :-D Och det tycker jag oxå är värt en hel del. Niklas Fransosen |
|
|
Denna använde jag på min fars E46 med gott resultat. Länk Minst två snäppen var borta på hans spegel, |
|
|
Niklas, ja jag får tala med honom. Det brukar inte vara så lätt att ljuga någon rätt upp i ansiktet så vi får väl se vad han säger. Mycket tråkigt det här. Man står längst bort på ICA parkeringen för att inte få dörrar och annat i bilen och så händer detta hemma. Det här med speglarna är ju en soppa. Har sökt en hel del här på forumet och försökt komma till någon slags slutsats men det går trögt. Hade väl siktat in mig på dom elektriska EVO Style Speglarna från stylabilen. Tyckte dom verkade se bäst ut av dom jag hittade men nu när du skriver om dina erfarenheter så blir jag tveksam. Original M3 speglar har jag fattat som att dom inte passar till sedan. Annars så skulle det vara ett alternativ. Mats, tack för tipset. Det blir säkert bra och jag kommer säkert att testa det men att börja lappa ihop bilen med tejp från Clas Ohlson ger en inte alltför angenäm känsla.. |
|
|
sfi, Jag måste erkänna att jag inte vet om M3 speglar finns till sedan. BMW borde snabbt kunna svara. Just den sorten du tittat på hos Stylabilen har jag ingen egen erfarenhet av. Du kanske får be om flera bilder eller snacka med dom. Jag vet att dom är hjälpsamma där i vart fall. För det är så trist när man har förhoppningar som sen grusas för att det inte blir exakt som man vill. Det är därför jag numera bara köper originalprylar. Ja du, det är surt när man försöker hålla bilen fin och så sabbar andra! Hoppas det löser sig. Jag skulle själv satsa på en ny kåpa och fixa lacken själv, dvs lämna bort tll den lokala lacknissen. Brukar inte kosta många spänn om man frågar snällt :-D Lycka till! Niklas Fransosen |
|
|
Dom här piggarna var sitter dom egentligen? Finns det någon sprängskiss eller dylikt där man kan se dom? Kan jag verkligen blivit av med alla? Hmm. Jag får se om jag hinner med att åka förbi BMW och höra idag. Annars får det bli till i morgon. Det här med spegelkopiorna som är att tänka på. Motorerna, vibrationer, passform, spegelbild mm mm gör ju att original så klart är att föredra. Det skulle jag verkligen vilja ha. Får se hur det går! //samuel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.