|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har bråkat med vägverket och de vägrar skicka en liten nummerplåt till mig. Har en E36:a . Vet att det finns E36:or som åker runt med liten plåt från vägverket. Är det någon som har nått tips hur jag kan övertala VV att skicka mig en liten plåt? | |
| hittade info längre ner... jag måste lära mig att söka först.. ;) | |
|
Hej. Det brukar nästan vara helt omöjligt att få VV att utfärda små skyltar idag. Men om du lyckas så får du gärna delge oss dina argument. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Lägg gärna ut den info du hittade.. men du lär inte få en liten ändå från transportstyrelsen. (det är inte VV som har dessa ärende längre) |
|
|
Min fd. 328Ci E36 har lite nummer fram och bak från VV... Länk ... Blir mycket snyggare, lyfter hela fronten tycker jag. Den lilla plåten satt dock på bilen när jag köpte den och det var ägaren innan min som importerade den. När han gjorde detta och innan han körde in till reg.besiktning köpte och monterade han den sk. "USA-listen" fram till som är gjord för den lilla plåten. På så vis lyckades han få liten plåt, eftersom den stora helt enkelt inte fick plats :). Går tyvärr inte att "bygga" bort detta med en redan inreggad bil. Är bilen i Sverige så ska det enligt VV vara omöjlig att få små skyltar lagligt från VV. Jag har varit i kontakt med dom och försökt skaffa det till min Schnitzer utan att lyckas. Körde länge utan plåt fram på Schnitzern och blev stoppad ett antal gånger av polisen med böter som resultat. Nu har jag dock monterat VV:s jätteskylt ;) Lycka till / Jimmy |
|
|
Jag beställde en liten nummerskylt fram från en skyltfirma. Med samma vv bakgrund i plåten som dom riktiga har. Den var inte laglig med jag har mött flera poliser och blivit stoppad och ingen av dem öppnade truten om skylten. Jag fäste min med ett speciellt kardborreband så jag kunde ta fram min blaffiga skylt och byta ut den om jag blev stoppad och polisen gnällde, dock hände aldrig detta. Har en bild på "fake" nummerplåten under: Länk |
|
|
Sjoling: Den där är ju inte ens lik... Inte alls samma proportioner / typsnitt som Transportstyrelsen har på sina småplåtar... Min skylt har både rätt storlek, är gjord i plåt och rätt typsnitt: Länk Egentligen får man bara ha 6 bokstäver dock på "lilla" skylten..... Men det är ingen polis som tänkt på än så länge iaf =) |
|
| Försökte själv få liten skylt men det blev ett blankt nej. De sa att det var polisens förtjänst att det blivit så svårt att få liten skylt, den syns väl antagligen för dåligt för dem. | |
| okok. hur som helst funka den för mig | |
|
titta här; Länk |
|
|
Tänk bara på att "fuskskylt" fram är i juridisk mening det samma som att inte ha skylt alls medan skylten i framrutan "bara" är felplacerad... (=lägre bötesbelopp) Här: Länk är en sedelärande tråd om just egen reg skylt och hur illa det kan gå i värsta fall |
|
|
Ja jag har jobbat på en Reklamfirma & gjort exakta kopior med regnr, datum & chassinr .. Ingen har sagt att dom fått problem med dessa skyltar! men se till att hitta någon som kopierar typsnittet! för när vi gjorde skyltarna så hittade vi inget typsnitt som var exakt utan fick custom göra om nästan alla bokstäver! /p |
|
|
CoSmoZ...... Vilka gjorde skyltarna du nämde ? Går de att få tag i ? Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Bara så ni vet, det är billigare ( i böter alltså) om ni tar bort nummerplåten helt i fram, än att ni sätter på en fake... /mvh Nikke |
|
|
* 620A Fordon brukats utan att vara försedd med registreringsskylt(ar) (i föreskriven ordning) 1500:- * 621A Registreringsskylt(ar) ej väl synlig(a)/ej i sådant skick att den/de lätt kan avläsas/under färd dold(a) så att den/de ej går att avläsa 1500:- * 622A Anbringat otillåtet tecken/märke på registreringsskylt 300:- * 623A Fordon brukats med provisorisk(a) registreringsskylt(ar) trots att ersättningsskylt(ar) erhållits 400:- * 625A Fordon brukats utan att vara försett med ersättningsskylt(ar)/provisorisk(a) skylt(ar) (i föreskriven ordning) 400:- * 626A Ersättningsskylt(ar)/provisorisk(a) skylt(ar) ej väl synlig(a)/ej i sådant skick att den/de lätt kan avläsas under färd dold(a) så att den/de ej går att avläsa 300:- * 627A Anbringat otillåtet tecken/märke på ersättningsskylt/provisorisk skylt 300:- |
|
|
ok, men fake skylt = förfalskning... /mvh Nikke |
|
|
Men en fakeskylt upptäcker dom sällan. Medans "utan skylt" ser dom direkt om man blir stanna på direkten. 7.8 mil kom jag med min sprillans nya BMW 325d Coupe innan jag blev stannad när ajg hämtat den från affären sprillans ny som sagt. Lite kul ;) Sitter nu en "liten" på den och nu har den gått 2200 mil utan att ha blivit stannad för nummerskylten. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Det går att fixa liten skylt på importbilar i efterhand, dock gäller det att vara smidig för att lyckas (jag har gjort det 5gånger + flera direkt vid import). Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.