|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med monteringen av mina nya mätartavlor. De har en kontakt som man ska koppla in någonstans för att de ska lysa blått. Någon som vet var den ska sitta? Jag har bild på de. | |
|
Upp med bilden så blir de lättare. Är dom köpta begagnade eller? Tänker på avsaknad av koplingsschema/anvisning. |
|
|
Hur sk ajag lägga upp en bild här? Köpt från Usa. Det är en röd och en svart Smal kabel som ska kopplas in någonstans.. |
|
|
Tjena! Jag skulle tro att dessa kablar är bara att koppla in som instrument belysning, alltså hitta trådarna som styrs av varistorn ( det vred du ställer ljus styrkan med ) på valfri plats och koppla in dom där. röd är +12v och svart är Jord, även i USA konstigt nog ;) Mvh J |
|
|
Så där jag , Varistorm är de den som sitter till vänster om ratten som man vrider på starkare ljus till instrumenten? Där har jag tittat men de finns 3 smala kablar där men ingen röd? Så vilken utav dom ska jag koppla in i ? Ska jag prova mig fram? Kan de bli kortslutning? Mvh. Patrik |
|
|
Tjena! Testa först att koppla in +12V och minus från t.ex ett batteri från en skruvdragare direkt på kablarna till instrumenten och se så dom verkligen lyser. Sedan skaffar du en multimeter ( voltmeter ) och mäter vilken tråd från varistorn som ger +12V och ner till kanske +6V beroende på hur varistorn är ställd. Denna tråd ska således till den röda på instrumentet och den svarta till lämplig jord. Mvh J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.