|
|
|
|---|---|
| Min bil hade inte orginalt pdc. Så när jag köpte den ville jag gärna ha det. Åkte iväg och köpte pdc kitet från biltema. Eferåt gick jag till en bilverkstad, där dem montera in hela pdc systemet som orginalt, dvs: alla kablar jätte fint, syns inte och ljudet perfekt, och inget alls syns. MEN det största problem som sen dök upp och som vi inte räkna med, och som jag "Plågas" av det och vill bara hitta en lösning till är: att dem fyra runda censorerna som sitter inuti listern där bak STICKER ut för mycket. Dem sitter inte inuti hålet på listern som orginalt, utan dem sticker ut, och ser fult och ej orginalt, trots att vi borrade hål på listern som det stod i intsruktionsboken. Som sagt, allt är bra gjort o fint o jag trivs med hela pdc kittet förutom det stora problemet som jag tycker att censorerna sticker ut. Så jag ber verkligen om er hjälp ni som har erfarenhet och vet en lösning på det. Kanske man skulle kunna bara byta ut censorerna och sätta i andra så att dem sätter sig exakt inuti hålen, och då slipper jag byta hela kitet, i ju med att allt annat sitte bra o fint. Skriv lösningar till mig eller det ni kan hjälpa med så är jag verkligen tacksam! | |
| tror det går att köpa original hållarna till givarna från bmw- montera dina eftermarknads givare i dessa och vips har du väldigt orginal look a like - (du får antagligen limma fast dina givare i hållarna) | |
| Jaha, så du menar att jag ska köpa bara dem runda censorerna , och koppla det med mina kablar som sitter nu? | |
| kom igen ap medlemmar, hjälpt till här på forumet, ni som kan om detta, behöver hjälp!!! | |
fredde 7 |
Feltema kanske har ngt förslag?;) |
| haha menar du biltema? | |
fredde 7 |
ja. Jag hade personligen klarat mig utan PDC. pipet irreterar ju bara. Ngn som vet om man kan stänga av pipet i ngn "hemlig" meny? |
|
fredde 7: PDC som är så underbart. Perfekt när man ska pakera 2 tons klumpen ju. Ryck högtalaren till det så slutar det nog pipa. |
|
|
fredde7 om du nu störs av ljudet och har ingen nytta av ditt pdc kit, sälj den till mig ifall du vill |
|
fredde 7 |
BMW 89: nej inga utryckta kablar, känns inte bra i magen;) hade mer tänkt om det fanns ngn "korrekt avstängning. M5haf: Jag vill ha bilen 100% orginal samt överenstämmande med utrustningslistan för bilen. Annars hade du haft ett paket på posten direkt. |
| fredde: du kan stänga av den genom färddatorn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.