AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
780

Vad indikerar bromsvarningslampan i min E34? Någon med i-bok / kunskap?

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hej
har tyvärr inte tillgång till instruktionsboken för nämnda bil; 520i -95.

Bromsvarningslampan (den som ser ut som en bromstrumma med ett !-tecken i) lyser när bilen rullar över gångfart. När bilen står still slocknar lampan.
På min förra E46a så lyste lampan när slutagevarnaren för beläggen hade gått, men då lyste lampan konstant till man byte slitagevarnaren och nollställde.

Så jag undrar om någon vet vad detta indikerar?
Bromssystemet och även ABS-funktionen fungerar precis som vanligt och bromsvätskenivån är kollad.

mvh
H
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du kollat nivån på bromsvätskan?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack! Var precis ute vid bilen och tänkte att jag skulle dubbelkolla, för anledningen att jag skrev att bromsvätskan var kollad var för at jag kollade den för bara 2 dagar sedan...men tro på fanekn om det inte fattades nu när jag kollade! :) Fyllde preics och tog en sväng, lampan släckt :)

Jag bytte samtliga bromsrör för en månad sedan, är det ovanligt att behöva efterfylla så här långt efter? Har kört ca 600mil sedan dess och bromspedalen har varit fast och fin hela tiden.

Thumbs up Erik! :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det ska ju inte sjunka mer än vad beläggen slits.

Kolla så att inte huvud- eller slav-cylindern till kopplingen läcker, det är inte ovanligt att de börjar göra det så här års.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Antar att du då menar en ren visuell kontroll? Det är gjort och inga läckage funna. Får hålla ett öga på nivån.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.