|
|
|
|---|---|
|
Precis köpt en bmw 518 Touring och har lite el problem. Det går inte att öppna bilens c-lås med knappen på nyckeln utan man får låsa upp bilen via dörrlåset. Problemet är ju att då går bilen inte att starta eftersom start spärren är i och dom andra dörrarna går inte att öppna. Kan man kring gå detta på något vis? Och JA jag har fräscht batteri i nyckeln. | |
| Ingen som kan hjälpa en nykomling på forumet?! | |
|
Prova o söka på tex initiering. Men om inte alla dörrar går att öppna med nyckel är det nåt som knasar. Har du clownnäsa på innerspegel och en röd indikering på luftgaller vid framruta? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ja det har jag. Läste i instruktions boken nu på morgonen och provade att initiera nyckeln men det funkade inte. Provade säkert 10ggr minst. Lyckades låsa in mig själv i bilen genom att trycka ner knappen på insidan. Tur att det bara är elhissar fram :) Den går ju inte att starta heller. Kan man inte koppla ur den jäkla startspärren på nåt vis tills man hittat felet? |
|
alain |
Välkommen på Autopower. Har du inte bateri som behöver bytta på din nyckel därefter initiera ingen? Jag vet inte hur din nyckel ser ut. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Har fräsht batteri i nyckeln. den lilla röda lampan blinkar precis som det står i instruktionerna att den ska göra. Jag vet att det är ett kabelbrott mellan kaross och baklucka men jag kan inte fixa det just nu utan söker efter en tillfällig lösning så jag ska slippa gå till jobbet hela veckan Better to Burn Out then Fade Away!! |
|
|
Hur ser det ut på indikeringen i bilen (luftgaller) om den blinkar hela tiden så är det troligtvis att den känner av ditt kabelbrott. Men du ska kunna använda nyckeln och låsa/upp med utan att larmet aktiveras,lås då bara första läget och strunta i dödlåsning. Har du testat hö sida och baklucka. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
höger sida går inte att öppna med nyckeln och inte heller bakdörrar. Bakluckan går att öppna med nyckel men då börjar bilen larma. Största problemet är ju att den inte går att starta. Larm indikatorn i fläktspjället blinkar inte över huvud taget. Kan man koppla förbi startspärren på något vis? Better to Burn Out then Fade Away!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.