AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.341

123d vs audi tt

fifth gear testar 123d mot audi tt Länk
Wow, ska surfa in på deras sida BUMS!!

Resultatet var inte särskillt oväntat. =) Synd bara att det inte var torrt och de körde på den stora banan.

Tack för tipset! (dock för sent, har redan köpt ;-) )

Kan hålla med Plato om att det inte är en sportbil, dock en sportig bil. En med bra komfort - nåt som man brukar glömma i sportbilstester...
Ghost Rider
Resultatet håller jag me Grodis 1 om att det inte va oväntat sen tycker jag bmw:n e snyggare me :)

Christer Andreasson
Hittade precis, hade missat den - första gången med lite längre test av 123d i svensk press (?)

Scirocco vs. Sls vs. 123d:
Länk
Haha, 123d "vann" igen! Imponerande.
Tycker Folkan är lite för spejsad i sin design.
Vore det kul om 123d fanns med DSG låda, hade nog blivit lite jämnare accerelationstider då.

at
4
atr72
123d
330xd
Har nettopp kjøpt en 123dc. Synes den er helt rå. Noen som vet hva gearkassa tåler av vridmoment? Tenkte ta en tur til ESS, men vet ikke helt hva jeg skal strekke drivlinjen til... Alpina har en Bi-turbo D3 som har 214/450Nm.. Er dette kansje en fin limit..?

Själva växellådan tål 530Nm, samma låda som E9x 330d, mm.. Dock inte sagt att kopplingen gör det (det finns olika kopplingar).

Som jag brukar säga: marginal (på motor mm.) finns för att den behövs, inte för att förbrukas. Jag är nöjd med 2 bars övertryck på dubbla turboaggregat, 102hk/l och 200Nm/l...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.