|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, Har en frågus-akutus gällande fälgar till min E46:a. Ska iväg och titta på dessa fälgarna Länk , som jag tänkte ha som sommarfälgar. Är det någon här som kan bistå med följande svar: Vad heter dessa, kan man ha dem på en E46-04:a 318 touring samt säger bilprovningen något om det? Idag har jag ett par fula 16" fälgar på som ska bytas ut. Apropå det, känner någon här till om de är avsedda för 3 eller 5 serien? Länk Enligt min kännedom är dem avsedda för 3-serien, men efter att ha sett på blocket att någon skrev att de hade suttit på en 5:a blev jag fundersam? Jag vore supertacksam för ett snabbt svar! Ha det kanon och ha en fortsatt trevlig helg! Hejs svejs! | |
|
På fråga 2, så är det fälgar till E46 på bilden. |
|
| Den första fälgen som det länkades till är en 17" replika av M3 E46-fälgarna. Med andra ord inte en originalfälg, men den kan mycket väl passa på E46. | |
|
Wunderbar! Tusen tack för allerta svar! Då ska jag ta och titta på fälgarna imorgon. Må väl! Hej hej! |
|
|
Jag har en uppsättning av såna 17'' styling 67-kopior liggande i garaget. Vill du se hur de ser ut på en E46-touring, så kolla under min profil här på AP. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
Hej Coleburn, Tack för ditt inlägg! Kul att se bilderna på din bil med fälgarna! Jag var iväg och köpte en uppsättning med 18"originalfälgar och helt nya Bridgeston. 6500:- betalade jag, vilket känns som ett kap eftersom de ser nästan nya ut. Däcken har dessutom tejprester kvar från däckhandlaren....:) By the way, en frågor...Vet du vilket ET dina fälgar har? Jag ser i mitt ägarbevis att det bör vara ET46 el. 47. Nu kom jag över fälgarna så pass billigt och snabbt att jag inte hade möjlighet att undersöka. Tänkte att om det inte funkar så blir det till att lägga en annons på blocket, tror dock att det är ok. Tack för ditt svar som sagt! Mvh/PEter |
|
|
peterjarvelid: Jag har aldrig mätt upp de 17'' styling 67-kopior som jag har liggande i garaget. De följde med bilen när jag köpte den men jag tyckte inte att de passade stilmässigt (+ att jag vill ha originalprylar), så jag köpte nya. BMW original 8*17'' har ET 47, men det kändes (eller snarare såg ut som) om ET på kopiorna var någonstans i trakterna 38-42, dvs de breddade ut lite mer än original. 6500,- för originalfälgar med däck är nog verkligen ett kap, förutsatt att de är runda och raka (motsatsen till ovala och skeva). I så fall kan man nog bara säga grattis till ett bra köp! == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.