AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
11.448

Bromsmannens kvalité?

STi
Hej undrar om det är någon här på forumet som köpt skivor och belägg från www.bromsmannen.se? Hur är kvalitén på deras produkter? Är det något och ha? Funderar på att köpa deras borrade och slitsade skivor samt belägg till våran 330xi. Någon som vet om det är samma skivor på vanliga 330i touring som på 330xi touring? (Detta gäller e46)
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Ja får väl svara då ingen annan verka vilja de.

Min erfarenhet är att de är av god kvalitet. Skivorna har märket brembo. Har man bara kört in dem lugnt runt 50 mil utan pallnitar så funka de kanon.

Mina är körda runt 1500mil nu och de funka perfekt, allt från normal körning till hårda inbromsningar vid högfartskörningar. En jäkla skillnad mot m5 org bromsarna. Nu flyger man ju nästan in i ratten vid hård bromsning.

Ja köpte även hans belägg, de skriker inte och dammar nästan ingenting. Och även stålomspunna slangar av han, funka kanon.
När skivorna är nya så finns det lite grader på dem från när de fräst slitzningen och låter då lite när man bromsa de första 50 milen ungefär. Men sen när de är inkörda så funka de, visst de låter lite mer än org bromsar med tanke på slitzning och borrning, men det får det vara värt för att få bättre bromsar.

Rekomendera Bromsmannen, bra service och trevligare person får man leta efter

Mvh Olli

Dr Schrick kammar
Smidda Weseco högkompskolvar

BBS RK 18
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag har köpt skivor och klossar fram. Till min 530, till den lilla köpta jag allt från Biltema.

Han är noggrann och seriös, jag har haft en skiva som blev skev, trots inkörning, men det kom en ny med bussgods.

Lösningsorienterad vid problem.

Jag rekommenderar honom och kommer att köpa skivor och klossar av honom när det är dags för nästa byte...

Björn
STi
Är det lång leverranstid från honom?

Någon som vet om det är samma bromsar på vanliga 330touring som på den 4hjulsdrivna `?
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
fick mina efter några dar bara.

Om bromsarna är samma få ja låta nån annan svara på

Dr Schrick kammar

BBS RK 18
STi
Du skrev tidigare att det låter mer när man bromsar, hur menar du? Hade slitsade skivor på min gamla bil och tyckte inte att de lät mer än vanliga.
Men däremot så kände jag när man bromsade hårt att det liksom "högg" i bromsarna, typ som att det var nått med slitsarna. det kändes inte som obalans på något vis. Blir det så med slits?
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Ja uppfattade som att det lät mer, mest innan de va inkörda. Även bromsmannen sa att det låter lite mer än vanliga släta skivor. Och de förstår man ju eftersom att org skivor inte ha en massa spår i sig

Dr Schrick kammar

BBS RK 18
AeroX
Har fått skeva skivor av honom.....fler ggr..:) dock har han alltid löst problemet alt gett mig pengarna tillbaka så de tha ralltid löst sig. Väldigt trevlig att ha å göra med:)
AeroX
Har fått skeva skivor av honom.....fler ggr..:) dock har han alltid löst problemet alt gett mig pengarna tillbaka så de tha ralltid löst sig. Väldigt trevlig att ha å göra med:)

BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Rekommenderas, bra grejer till rätt pris! Trevlig och serviceinriktad med!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Riktigt trevlig kille och bra grejer.

Köpte skivor och belägg av honom och är helnöjd!
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Jag rekomenderar också bromsmannen. Bra support och snabb leverans! Var riktigt nöjd med hans skvivor och belägg!
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Kan någon ta en bild av skivan efter ett halvår användning eller mer? Vore jäkligt schysst! Kul att se hur det är med slitage och även rostskydds egenskaperna. Skivorna är ju lackade vid flänsar och nav?

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Här kommer bild efter ett tags användning:
Länk

Stått still ganska länge här pga jobbigt bussningsbyte.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tack för bilden, Knappt någon rost hade du precis rensat eller? =), hum de han säljer nuförtiden från Centric Parts har målade nav och flänsytor, iaf för E36 325. Hade varit kul att se hur de står sig emot rost.

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hehe nej inte rensat, har som sagt stått i garage rätt länge på den bilden.
De är riktigt fina grejer. Detta ska vara förzinkade Brembo.
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

hejsan hoppsan!
Nu har jag kört ca 600mil med bromsmannens skivor o klossar.
Helt underbara inbromsningar utan vibrationer än så länge!
Jag bytte ut alla skivor med ett slitage på ca 1mm på framsivorna och ca 0,7mm på bakskivorna. Jag köpte nya skivor o klossar för ca 10 000mil sedan. Detta slitage har jag åstakommit på ca 10 000 mil, japp jag kör bara E14 och E45. De "gamla" grejerna har fortfarande bra bromsverkan. Det jag skulle ha gjort är att svarva en eller två skivor, jaja nu har jag bromsmannens skivor med hål och slitsar runt om.....
Det känns super i pedalen iaf :) Det bromsar helt OK!!

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag köpte skivor av han precis när han började, tyvärr fick jag aldrig tillfälle att testa dom då de såldes. Men jag specialbeställde utan hål och han fixade till det utan problem, tror jag fick skivorna efter 2v. Bra kille att ha göra med!
STi
Har nu beställt skivor och belägg till min X5:a då de gamla hade slått sig. Ska bli kul och se hur dessa funkar ihop med en så pass tung bil.

Någon mer här inne som hunnit prova på hans bromsar ?

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag har kört ett år nu med både skivor och belägg från honom på min 335 och är hur nöjd som helst, ingen obalans eller gnissel trots många hårda inbromsningar från 260-270km/h. Och snygga är dom också!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.