|
|
|
|---|---|
| Vad behöver göras för att uppgradera ac till acc på E9X modellerna förutom att byta manöverpanelen?Om man eftermonterar multiratt kommer då det att fungera med sterion och kommer även få farthållaren att fungera då bilen inte är utrustad med farthållare.Jag vet att ofta finns dom flesta funktionerna inbyggda i bilens system med dom ska bara aktiveras. | |
|
Hej igen 2002tii ;) Farthållar-frågan kan jag. Multiratt har inget med farthållaren att göra på E91. Den sitter separat på en spak sidan om ratten. Fick pris på ca 10000:- när jag ville eftermontera på min 118...... Stereomanövrering skall nog inte vara några problem. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| Ingen som har koll på uppgradering av ac?Fart hållare vad är det som ska monteras för att få det att funka? | |
Buspelle |
Att uppgradera till acc lär inte vara helt okomplicerat. Det behövs utöver manöverpanelen en annan styrenhet och ett antal servomotorer för styrning av anläggningen - och antagligen ett antal ytterligare komponenter. Blir nog enklare och billigare att skaffa en annan bil. |
| Sen svar kanske... Haha! Funkar på vissa modell (gissar de flesta) att bara ta en spakcentral från en bil med farthållarespaken, men man måste ladda in ny mjukavara så att ABS och antisladd fattar att det finns en farthållare i bilen, Men farthållaren i sig funkar direkt, men med lysande varningslampor för abs och antisladd | |
| Ja det var lite sent svar. Sålde bilen för fyra-fem år seda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.