|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag varit och köpt en 330iT och har åkt drygt 40mil hem med den nu:) Är mycket nöjd med den hittils, förutom att jag stör mej på att en bil från -01 har en sån ful (!!) ac panel :P Men det va annat som vägde tyngre än just utseéndet på ac:n så det blev köp ändå:) Nu till frågan: Finns det möjlighet att byta ut den "manuella" ac:n mot en lite tuffare digital? Hoppas nån har nåt svar, har sökt en del på forumet men inte hittat något svar! //Zetterberg | |
|
Svar ja...Vet att det säljs färdiga kit på nätet. Kolla: Länk Mvh/ Niclas |
|
|
Okej! Tack för tipset! Vet du vad som ingår i det kittet? Funkar de lika bra om man tar det från tex en skrotad bil med automatisk klima? Finns alla delar där så känns det som ett klart billigare alternativ? //Zetterberg |
|
|
Förutom själva paneln så måste man eftermontera tempgivare i lyftkanalerna och solsensorn på instrumentpanelen. Det skiljer liote mellan vilken panel man har använt på olika årgångar. Det finns en EBA på detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har jämfört kontakterna på min "manuella" nu med en digital, ser ut att vara exakt lika anslutningar.. Har dock inte provat monterat än. EBA = ? :) //Zetterberg |
|
|
EBA = Einbauanleitung = BMWs egen monteringsanvisning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mjukvaruinstallation lär väl tillkomma också misstänker jag hos BMW. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Här är listan på saker som behövs. Det är lite spjällmotorer, kablar, sensorer och grejer: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.