|
|
|
|---|---|
|
Tja funderar på att montera stänkskydd fram på min Bmw 520i E39 tourning är det någon som har gjort det så man kan se hur det kommer att se ut. bilder tack???? Vart kan ja köpa dom????? Är det svårt att montera???? MVH Fredrik Bmw = Brutall Motor Wagon | |
|
Personligen tycker inte jag att det ser snyggt ut med stänkskydd på E39. De ser så stora ut. Men som sagt, det är bara min åsikt. Skyddar bra gör dem säkert, men... Jag antar att man köper dem på samma ställe som alla andra BMW-originalsaker: på BMW! Vet inte hur de är monterade på E39 men det brukar väl inte vara svårt att montera dessa. Kanske som på andra bilar: färdiga fästen som man skruvar i + clips. |
|
|
Så här kan det se ut: Länk |
|
|
Köpte utgående sortiment på MECA och betalade 9kr för ett par! Dessa monterade jag fram i befintliga hål! Blev kanonbra och dom funkar skitbra!Knappt nå sprut alls på trösklarna! Då dessa är tunna o platta syns dom knappt! Kan ej tro att dyra original blir bättre!!!? |
|
|
Tack tack va tror ni dom kostar på BMW??? Hitta inget på www.meca.se men kostade dom verkligen 9kr där?????? MVH FREDRIK "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
Jepp! Utgående sortiment i sommras. 9kr /paret för storlek normal och 11kr/paret för stora!Köpte fyra stora till min Camaro-95. Tror att normalpriset var 59-69kr. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska inte monterat nått annat än original priset för alla fyra är nog runt 1000 lappen vad jag minns värt varenda krona. Länk Går knappast att få till det så det blir riktigt snyggt annars med universal. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Är det någon som har en bild på en E39 touring facelift M-Sport med stänkskydd monterade? | |
| Mmmm en fundering lacka utsidan på skydden kanske vore tufft;) | |
|
Hr Kråkan: En bekant provade och de tillsatsmedel såsom behövs för att lacken skola sitta beständigt fungerade inte så bra, lacken flagnade kvickt. Givetvis åker original just original. Mvh Asken Alltsedan 37000 år tillbaka och profeten Abraham haver människor försökt tolka hur Gud skola förmedlas till massorna. Bakom ratten på en BMW förstås både skapelseberättelsen och hur enkelt det äro. Kan inte bli bättre. |
|
|
570:- paret kostade de för ett par månader sedan på Ivars Bil i Östersund. Passformen var bra men jag fick fel monteringsinstruktioner (de är instruerade att skriva ut instruktioner vid försäljning). Dock mycket lätta att montera. De fungerar bra för sprut på bilens sidor. MEN baken inklusive bakrutan blir skitig betydligt snabbare med stänkskydden än utan!!! Tyvärr verkar det finnas lite aerodynamiska fenomen som inte testats ordentligt. ______________________________ Min bil: Länk |
|
| Mmmm attans att de inte funka riktigt med att lacka dom, de hade nå inte sett så dumt ut..... | |
|
Herr pbengtss: Den tankestrof såsom äro behövlig äro relativt enkel för att finna svaret på edra tankar: Betänk att i prima förbundsrepubliken västtyskland(bilarnas traditioner och kultur m h t arvsanlag uppfattningar mm mm) äro det fri fart på autobahn. Då nyttjas automobilen såsom den är tänkt att göra, starta, bliva varm ungefär till det tillfälle autobahn äntras och därefter medelst bästa tillgängliga hastighet ta sig till målet. Effektivt samt om det betänks att en BMW i 110km/h respektive 180 km/h icke haver så stor skillnad i bränsleförbrukning( exklusive X serier såsom äro primärt konstruerade med amerikansk schrottkulturanpassning, lunka fram i miles/timme samt där icke luftmotstånd eller liknande historiskt sett spelat så stor roll). När en prima BMW kommer till Svea Rike, förses med gentlemannamaneret stänkskydd så inträffar det Ni nämner. Renare sidor samt mer schiit baktill. Givetvis finnes en prima originaltillbehör såsom reducerar även denna problematik( Herrarna på konstruktionsavdelningen i München är mycket intelligenta samt testar bilarna på många lokala platser runtom jordklotet innan de börjar försäljas) Länk position 6 på bilden äro ypperlig, herr guru hasso haver denna monterad på sin touring. För att förklara hur ypperlig denna äro, vänligen tänk eder automobil i sidoprofil när den färdas i sin fulla värdighet i landsvägshastighet. Luftströmmarna(blandat med all mindre prima schiit såsom andra orena automobiler samt lastbilar släpper ut) ovantill längs taket färdas till den ordinarie taklinjens slut samt viker därefter ut i det fria, utan att hava något fysiskt såsom håller emot. En god liknelse kan vara likt en våg som med sitt rullande verkar storma upp fastän det de facto bara är vattendroppar i rörelse. Det såsom sker när pos. 6 ovan nämnd monteras äro att luftströmmarna balanseras och med en tydligt, något förhöjd liten "plattform" är att vägschiiten puffas en aningens längre bak och inunder den bakre övre aerodynamikspoilern uppstår ett kvav lugn. Ungefär såsom att sitta på en eluppvärmd stolsdyna under ett prima träd när det regnar ute, regnet bara öser ned, grenar och blad skyddar emot det blöta och om gumpen så är det varmt och gott. Förr eller senare så börjar ju solen skina. Någorlunda begripligt? Givetvis kan pos. 6 beställas fabrikslackerad ifrån din auktoriserade ÅF för högsta finish. Mvh Asken |
|
|
För att absolut inga missförstånd skola göras: Det krävs miljontals timmar av ingenjörers tankar och samlade vetenskap för att det skola bli en så bra bil såsom BMW. Samt att vem som helst kan få njuta av en BMW nästintill. Det handlar om kanhända prioriteringar, årsmodellen är av mindre väsentlighet samt sköt om både bil och nära såsom det är tänkt från början. Mvh Asken |
|
|
Nu har jag lagt in bilder på min bil på "Min sida". Nu är det inte så att man ser "lapparna" så mycket men jag kan rekomendera billiga mjuka pirat då dessa blir nästan osynliga! Mina hjälper även bra mot sprut och smuts! Jag använde befintliga hål till innerskärmarna,längre skruv och större brickor. |
|
|
Joförresten! Det går ju att förstora bilderna rättsåmycket och då syns t.o.m brickorna! Nog fan var dom vard 9 spänn paret!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.