AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.686

Stöld av strålkastare och ratt

Ro
32
Robert Bergman
BMW 525Ia -04
Hej!
Blev i natt av med mina bägge strålkastare Bixenon och ratt på min BMW 535D -05, precis utan för mitt fönster hemma. Inget larm har gått eller brytmärken som jag kan se.

Är det någon som vet hur detta går till eller har annan upplysning?

Det går också bra att maila: info@pocitron.se

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Beklagar :/

Tja, läste om ett problem du hade tidigare i år, du var på BMW och bytte en kontakt...
KAN ju vara så att medans bilen var där så kom någon/några "spekulanter" och irrade omkring bl.a. runt din bil och tog uppgifter, dvs reg. nr osv och for sedan och länsade din bil på ljus och ratt...

Vet ju naturligtvis inte alls om det gick till på det viset, men en fundering i allt annat som kan ha hänt osv..

Men det är visst ganska mycket stölder på just Bixenon och rattar på t.ex E60/E61 i Sverige..bl.a.

Mvh Janne.
Ro
32
Robert Bergman
BMW 525Ia -04
Hej!

Skulle kunna vara så, men det var min släkt som fixade den så jag hoppas dom är hederliga *S*!

RB
Jaha... Så tjuvarna har börjat länsa E60/E61:or nu också? Har bara läst om att de tömt E39:or på lysen, krockkuddar och stereon.
23
Källeman
525iA -02
Tycker att de är rätt sjukt att folket ¨tjyvarnaa¨vågar ge sig på bilarna så nära hus o bebyggelse de måste vara riktiga proffs...Hoppas de löser sig för dig...
pr
259
protos
E60 520I-04
De är inte bara bmw som blir drabbade..
I svedala länsade dom alla V70 o S60 på en gata på krockuddar och lampor
5st bilar på en natt
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Det enda rak även för nyare BMW är att eftermontera ett extra larm då tjuven är väl bevandrad hur fabriksmonterad larm på BMW är draget och därför kan sätta den ut spel, löjligt enkelt. Detta är en bister erfarenhet som jag fick känna på juni-08 då min E39 -04 strippades på xeonljusen båda och förarairbag och stereon och laddkabeln till mobilen ur handsfacket som var uppbrutet och en liter Castrol motorolja oöppnad, dock missa dem mitt slimline DEFA kupévärmaren under handsfacket som låg synnerligen väl dolt.

Det skall enligt Polisen i Västerås handla om ligor från Östeuropa främst då dem från Baltstaterna och vissa polacker också och ryktet att man kör omkring i rostiga Polskregistrerade bilar av Japanskt märke eller rostiga vita äldre VW Golf bilar.
Ro
32
Robert Bergman
BMW 525Ia -04
Hej!!

Har du köpt ett extra larm till din bil nu?

MVH

RB

RB
I natt fick jag min E-39 länsad igen på xeon, navigator o cd-vxl. Tredje gången på 18 månader. börjar bli van. Proffs som släckte gatubelysningen. Polisen var imponerad. De berättade att igår var det en till som slaktades på samma sätt. Det hände i Enköping. Närpolischefen, som har en BMW, ringde i morse till BMW verkstaden här o beställde extralarm till sin bil :-)

Man tycker att försäkringsbolagen o Polisen skulle ha lite bättre dialog o flytta larmsirenen (vi vet alla var den sitter) till en dold plats. Första brytet kostade IF 170.000, andra 88.000 o detta blir lika mycket. Vi betalar med våra försäkringspremier.

Hade de kopplat bort sirenen bara? Har hört att vissa klippt upp höger bakre innerskärm och kopplat ur batteriet den vägen...
Har inte kollat inne i hjulhuset. BMW säger att sirenen har ett back-up batteri så troligen har de ryckt ut hela sirenen. Skälby (bmw verkstaden) ska montera en extra siren år mig med annan placering

BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Ja, en GarGard larm, funkar bra då det blir dubbla larm i bilen, dock kan man få lite strul med GardGard larmet eftersom den synkar med BMWs egna larmsling varför avlarmningen med GarGard larmet inte alltid funkar direkt utan man måste avaktivera larmet först och sedan påaktivera larmet igen för att sedan kunna larma av bilen på nytt så att den nya sirénen inte avsiktligt hoppar igång.

Ha det så bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.