AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.596

Vad heter färgen på denna bil? (e90)

Sida 1 av 2
Lite av älska eller hata men på något skumt sätt så attraheras jag av den här färgen: Länk

Men vad heter den?
Platinabrons metallic står det i beskrivningen men de andra platinabrons jag har sett har varit mycket ljusare, den här ser nästan guldfärgad ut.

Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Kan det vara Thaitigrön?
Sonorametallic är det.
Jag känner samma sak ibland, jätteful vid första anblicken sen blir man mer o mer sugen på den färgen.
Och man blir ju garanterat ensam i kvarteret med den färgen.
Ska åka ner och kika på den och även kolla upp fullständig spec, men om det ska bli affär så får dom göra något ordentligt på priset.

Har 4 silvriga och 3 svarta e9x i samma parkeringshus som jag kommer ställa den, klart det kommer sticka lite i ögonen på övriga :)
DMZ
Motorhuven är betydligt ljusare än övrig lackering? (kanske en synvilla)
DMZ
Det ser faktist ut som att ovansidan av främre passageraredörren är lika ljus som motorhuven. Ser nästan ut som ett LAPPTÄCKE;-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Att färgen är i olika nyanser kan bero på belysningen i hallen också.
I övrigt tyckte jag att färgen var häftig. Tänk er den färgen med Svarta 19" fälgar och chrom-kant på fälgarna. MUMS säger jag bara!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Edit: Jag hade en 320 E30 för typ 100 år sedan hehe med liknande färg som den, det var guldbrun metallic om jag minns rätt. kolla med vägverket och reg.nr så lär det stå det vad det är för färg.
Länk
Grodan:
Det är ju redan klargjort att det är Sonorametallic!
Buspelle
Det är, som sagt, sonoramet. Min fru har denna på sin 320. Var själv ytterst tveksam när hon valde den, men har ändrat mig fullständigt. Det är en färg som vinner i längden.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ljusbrun enligt v.v!
Ska bli intressant att se den live. Som sagt, ett par svarta BBS CH, sänkning och mindre krom så skulle den bli riktigt fin.
Efter att ha sökt runt lite på e90-post så är iaf helt lugn när det gäller färgval.

Ett par exempel:
Länk

Länk

Länk

Länk

Finns massvis med bilder i denna tråden: Länk

Dynamisk färg är bara förnamnet, skiftar i allt från ljusgrå till guld.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Gubbenguldchmetalic

Grodan:
Vad Vägverket tycker att det är för färg är rätt ointressant eftersom dom inte har en aning om vad BMW:s färger heter. Blir lite svårt om man knallar ner till BMW återförsäljaren och vill ha ett ljusbrunt lackstift...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jo, men guldbrun metallic borde väl vara den rätta benämningen på färgen på den bilen. Som sagt, hade en 320 med samma färg och då hette det guldbrun metallic.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Grodan: Spelar väl mindre roll vad du tycker att den borde heta... BMWs namn på färgen hade kunnat vara "Analblå" och det hade varit mer rätt, dom har liksom rätt och du har fel... ;-)

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
ElakaKatten//

Jo, men att BMW hittar namn åt sina färger är en sak, men tror du att om du svarar en svensson med noll koll på vad BMW kallar singa färger för vet vad du menar med "sonorametallic"?

A. Vad har du för färg på bilen?
B. Den är sonorametallic.
A. Whatta fuck är det för färg?

Färgen är ljusbrun eller guldbrun-metallic liksom!
Snackar man med BMW-folk, ok, de kanske kan förstå vad Imolaröd eller carbonsvart. Frågar nån mig som inte har BMW då säger jag svart eller mörkblå. Inte fan säger jag imolaröd, monacoblå eller sonora-metallic.
Grodan:
Det funkar ju inte att säga blå eller ljusgrön. Då det finns mängder av färger till BMW med olika nyanser så fattar ju ingen vilken färg du menar. Kallar du färgen vid dess rätta namn så förstår folk som har det minsta intresse av BMW vilken färg du menar.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Clubsport//

Precis, men det är bara om det är BMW-folk.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Grodan: Ja, det är väl vilken publik man riktar sig till. Nu uppfattade jag dd88 som att han ville ha det officiella namnet på färgen, så då är rätt svar sonorametallic. Annars kan jag hålla med om att sonorametallic inte är så folkligt :) Tycker mixim är inne på rätt spår i så fall... xD

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.