|
|
|
|---|---|
|
Hej!! När jag kör eller gasar i neutral uppkommer ett svagt tickand ljud, det börjar svagt sen blir det lite starkare och sen bara försvinner det, sen blir det tyst ett litet tag och sen börjar det igen, det sjuka är att det kommer tillbaks nästan exakt var 4 sek.. Vad kan nu detta vara??? ../molle | |
|
Hade det inte kommit i jämna intervaller så skulle jag sagt att det låter som en ventil-lyftare. Vart kommer ljudet ifrån ??? låter det som det skulle kunna komma från toppen // jon |
|
|
Måste också tillägga att idag så lät det på morgonen men inte på dagen =/, jag är liten osäker på vartifrån det kommer, men det låter som det kommer underifrån. Bilen har en automatlåda, men den går som en klocka. Det e just det där att det går i jämna intervaller som gör det hela extra skumt. ../molle |
|
| Jag har ungefär samma problem på min, också automatlåda men jag tror inte att det har med det att göra(?). Låter som att det skramlar runt någonting? Kan det vara handbromsen inuti hjulen som det har hänt någonting med? | |
| davidj!! låter det för dig om du står i neutral och håller ungefär 1000/2000 rpm?. Jag har också svårt att tro att det har att med automatlådan att göra, det borde vara nått annat =/. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.