|
|
|
|---|---|
|
Har en x5:a med 4:3 skärmen från början. Satt i 16:9 skärmen men med min mkII navi så blir de fortfarande 4:3 upplösning. Har nu köpt mig en MKIII och kopplat in men nu blir de ingen bild i huvudtaget. Har bara bytt navigator och kopplat ur den externa gps´en som finns på mkII. Blir de ingen bild för att jag inte kopplat förbi tv modulen? Isf hur gör jag det? Har jag kopplat fel? Någon som vet vad jag gjort för fel? Väldigt Tacksam för svar och hjälp! | |
|
Hej, Koppla ut tvmodulen och sätt tvmodulens blåa sladd i navigatorns blåa kontakt. Orsaken till att du ej fick korrekt bild med din mk2 var att tvmodulen var inkopplad. /Andy |
|
|
Tack för förklaringen. Dock så hittar ja inte min tv-modul. trodden den skulle sitta vid cd-växlaren,navigatorn o.s.v. men så är inte fallet. någon som har några förslag vart den brukar sitta annars? |
|
|
Metallblank låda med en st vit och en st blå kontakt samt 2st små svarta antennsladdar, har för mig den sitter vid batteriet. /Andy |
|
|
Du är en underbar person om du har rätt. :) letat som en dåre där bak men inte funnit något. Ska kolla imorgon bitti om du har rätt. batteriet sitter ju dock under reservhjulet och den skål liknande metallen med någon databox för lutfjädringenm men ska ta en koll hoppas du har rätt. Tack ändå för all din hjälp MVH Christofer |
|
|
Titta på sida 3 och 6 för de 2 möjliga monteringsplatserna. Ibland sitter modulerna vertikalt istället, då sitter videomodulen under ett svart plastlock. Länk /Andy |
|
| Mycket riktigt var de som du sa. men finns det någon "förlängnings kabel" så att koppla på den och dra den till navigationen att köpa? eller blir de att linda upp kabelhärvan för att få den dit? | |
|
Här är en loopkabel för att undvika omdragningar av kablage vid borttagning av tvmodul: Länk /Andy |
|
|
Om du bara vill testa så kan du plocka ut navcdläsaren och enbart stoppa i den blåa tvmodulssladden i den, varpå du borde få bild. /Andy |
|
|
Det funkar men loopkabeln verkar aldrig komma... Det går inte att förlänga kabeln själv? eller funkar inte de då? |
|
|
Jo, visst går det att göra, alternativt som du tidigare nämnde: Vira upp isoleringstejpen och dra tillbaka kabeln. Individual Car Solutions brukar vara pålitlig, så maila honom och kolla vad som hänt. /Andy |
|
|
Okej. Ska ta och titta upp vart kabeln tagit vägen får skicka ett mail till honom se om de bara glömts bort eller va de är. Tack så mycket för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.