|
|
|
|---|---|
|
Toppfartsspärren på min bil går in för tidigt, redan vid 245 km/h mätaravläst (vilket torde vara än lägre fart i verkligheten). Någon förklaring till detta har inte BMW kunnat finna. Problemet känns inte särskilt allvarligt här i Sverige, men i sommar kommer jag eventuellt att åka till Tyskland med bilen och då vill jag inte hejdas i för låg fart. En lösning vore att helt enkelt ta bort spärren. Finns det några tips på pålitliga omprogrammerare? | |
| BMW borde ju kunna lösa detta? Till och med ta bort den helt. Men för samma peng kanske du kan skaffa itsfun chip eller liknande. Min mätare hamnar på 260km/h när spärren går i så visst låter 245 mätarfart för lite. | |
|
Min spärr går in vid 252 km/h gps-mätt. |
|
|
Har uppdaterat min 330xd. Den accelerera kraftigt upp till ca. 245 km/h (mätarfart) för att avta helt. Uppdateringen skall enl. uppgift från firman ge 281 hk och 580 nm, toppfart 278 km/h. Antog att fartspärren låg kvar i programvaran och bad trimfirman att ta bort den. Fick till svar att spärren ligger i ett annat minne som resulterar att man måste plocka ur styrboxen, plocka isär den och uppdatera en annan enhet. Plocka ur boxen i onödan vill jag helst slippa. Någon som vet om detta stämmer eller har mer input? MVH Christofer |
|
|
Har nu varit i kontakt med flera större trimfirmor (bl.a ESS, Wetterauer, Ziptuning etc.) Dessa hävdar att det visst går att programera bort toppfartsspärren via OBD-uttaget utan att öppna styrboxen. Blir att konfrontera firman som gjorde min uppdatering... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.