AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
676

Bilen "gungar till" när man släpper kopplingen

X.
När man växlar upp och släpper på kopplingen så gungar bilen till framåt/bakåt, om man inte släpper väldigt försiktigt och gasar väldigt försiktigt. Detta märks främst på de lägre växlarna. Tror inte det är motorns fel, den går som en klocka.

Är kopplingen kass? Stötdämparna? Något annat? Eller är det jag som inte kan hantera bilen? I vilket fall så är det j-igt irriterande...

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Kolla bakvagns bussningarna,, troligen hittar du det där.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
det ÄR bakvagns bussningarna... har haft samma fel på min dock är det ju en jävla skillnad på bilarna men exakt samma symptom
Vad kostar det att fixa bakvagnsbussningarna ungefär??
Sillen: 1200 riksdaler + moms/bussning på BMW i Malmö fick jag betala. Det här var för två veckor sedan. Det finns en bussning på varje sida och de bör vanligtvis bytas samtidigt när mekarna ändå håller på att pilla med bakvagnen.

Den händige gör-det-självaren kan säkert spara massor av pengar om denne har några timmar ledigt. Bara gummibussningen kostar nämligen 145 kr.

Mvh
Ok hmm jag vädrar pengar att spara. Hur mekit är dessa att byta någon som vet?? Jag är ju inte ferrari mekaniker kanske men har inte tummen mitt i handen heller. Skulle man fixa det? På en 328 skulle jag kanske tillägga
går nog icke att göra hemma... det måste pressa och grejas emd stora krafter...
Deliq
Läs detta mektips...
Länk
Det gäller en E34 men skillnaderna mot de andra modellerna är obetydliga.
Tipsaren använde sig inte av några dyra hydraulpressar utan nyttjade bilens egen vikt i stället

M V H // Deliq

*** Tids nog är allt för sent ***
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Det är ett jävla mek,,,,
Rekomenderar inte att ligga på grusplanen o göra det.
Skulle det strula o du behöver värma ut dem så är det inte så roligt .
Kan var problem o pressa i dem oxå.
Inte säkert det går med bilens vikt,,funkade det inte på min iaf.
Var bor du ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.