AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.794

Golf Vr6 Vs Bmw E36 325

Sida 2 av 2
jag lägger mina kort på BMW:n i det stora loppet...

BMW FOR LIFE
Vart dock bara ett Race mellan Vr6an,9-3an och 325an dom andra 2 kunde inte närvara för tillfället.

0-100 var Vr6 först tätt följt av Bmw och Saaben som låg mycket jämnt efter 170 Hade Bmwn hakat sig till en första plats och Golfen låg jämnsides med Saaben ända upp till 200 sen släppte alla upp fanns inte så mycket mer väg kvar.

Gjorde om Följande test 3ggr alla fick köra allas bilar och tråkigt nog måste jag säga att Vr6 vann samtliga omgångar 0-150 intervallet och Bmw och Saaben gick mycket lika till Sabbens fördel ena Racet och Bmwn fördel ett annat berodde nog mycket på föraren där.

Hade varit kul att ha med Opel i racet också tror det stått sig rätt bra Mercan kan man nog räkna bort åkte den i går och den spelar en helt annan liga än dom ovannämnda bilarna den kändes mycket slöare.

Men slutsatsen var att Vr6an vann allt oavsett förare dom andra hängde helt enkelt inte med i starten där även om den började tappa mot slutet.

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jaså där ser man, trodde inte vr6:an skulle hänga med Bimmern i starten. Vet du vad han hade för däck på Golfen Rauta?

Det vet jag inte men ska ta reda på är på orginalfälgarna iaf för han har ju 17tum på sommarn

195-65-15 satt det på Vr6an med lite dubb kvar vid tävlingstillfället men lik förbannat så vann den var lite tråkigt menmen...
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Dom däcken är på tok för stora för en mk3:a! Den måste se ut som en SUV ;) 205/50 eller 195/55 ska det vara.

Skrev jag 65 menade 55 givetvis haha 65 går ju inte att ha
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Men det här är rätt fram ändå, skulle aldrig ens fundera på en golf vr6 om jag skulle köpa bil. När det gäller köregenskaper vinner bmwn med hästlängder och det samma när det gäller kvalitet och förbrukning.

Enligt ovanstående skulle jag få spö av en vr6a om jag tävlade (och hade haft en 325a), men vem bryr sig jag tar dom i kurvan som jag brukar säga när nån tönt skryter om sin chippade Saab...

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.