|
|
|
|---|---|
|
Skulle inte BMW sätta dubbelturbo-motorn i stora BMW? Ser man efter på BMW-sidan hittar jag bara 730i med gamla treliters sexan på 258hk (nya har ju 272hk) och 740i med V8 306 hk och 390nm vid 3500 varv. Varför gamla sexan i 730i och en V8 i 740n istället för 335i motorn? V8n har ju högre bensinförbrukning. | |
|
De har nog helt enkelt glömt att uppdatera siffrorna till de för nya modellen Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Pratar du om nya 7-serien När jag kollar på hemsidan har 740i 326hk och en 3 liters turbosexa. Någon 730i ser jag inte alls, däremot en 730d. Mvh Johan |
|
|
Nya 740i har Dubbel-Turbo 6:an. Vad jag vet,så finns det inte någon 730i än,men den dyker nog upp inom kort. Kommer nog att bli rätt poppis i Asien. I Thailand ser man rätt mycket 730 Li E66. Antar att det är likadant i dom andra Asiatiska länderna. |
|
|
Tack för svar, det var i 7-serien online katalog jag såg uppgifterna. Det är en gammal pdf katalog. Såg rätta uppgifter när man klickar på ett annat ställe. 740 i har sexan med 326 hk och 450 nm samma axtid till 100 som 335iA Touring. Och 730 finns bara med diesel. |
|
|
M.A. En annan sak är att "alla" som kostat på sig 7-serie i Asien väljer den långa versionen. I Singapore var en 7XX Li nästa lika vanlig som V70 är i Sverige. Mvh Johan |
|
|
Tror inte att den korta fanns i prislistan i Thailand. Man såg riktig många i Bangkok-trafiken också. 730 Li kostade i Thailand 2007 ungefär 2,5 mill. SEK. En 760 Li tror jag kostade 4-5 mill SEK. Det finns några 730 Li som Airport Taxi i Bangkok.Kostade ca. 500 SEK att ta en sådan in till centrum.Jämfört med en Toyota Corolla,som kostade ca. 100 SEK. |
|
|
Jag har spenderat några fler timmar i Bangkoks trafik mot vad jag önskat men aldrig sett maken till antalet som snurrade runt i Singapore. Som du säger är BMW inte precis billiga i Asien, jag läste någon biltidning i Malaysia och i det numret handlade det om en BMW 325i som var byggd i Asien. Delarna skeppades dit för montering och på så vis tror jag man kom undan någon importskatt. Annars börjar 325 på ca 600kkr i Malaysia. Däremot missade jag att några sjuor gick som taxi från flygplatsen. Hade ju kunnat varit roligt men när de är ca 5 gånger dyrare känns det kanske inte heller så nödvändigt. Mvh Johan |
|
|
Senast jag var i Bangkok,var det ett par Limousine/Taxi företag som hade 7-serie bilar.Frugan tyckte dock att det var bortkastade semester-kasse- pengar,så det blev en Corolla istället. Var inne på en BMW-handlare i Bangkok för ett par år sedan,men kommer inte ihåg vad 325:an kostade.2003,så kostade en 530i E39 med M-paket ca. 800.000 SEK. |
|
| Är precis hemkommen från Thailandsemester. Denna gången kostade jag på mig en taxi-resa med en 730 Li från flygplatsen till hotellet. Kostade lite drygt 600 SEK. Baht-kursen var ju lite sämre denna gången. | |
|
Var det värt det femdubbla priset? =) Mvh Johan |
|
| Vår dåliga valutakurs.... men Vad trevligt att du mindes tråden :D | |
|
Grelle, en svår fråga. Tog taxi från flygplatsen ytterligare en gång,och då med Toyota Corolla. Det var ju klart mycket bekvemare i BMW:n, och det är ju en helt annan känsla. Men det var nog en engångs grej, bara för att ha gjort det.Men tycker nog att det var värd merkostnaden.Men om jag har förstått min fru rätt,så anser hon iallafall att det bara var en engångsgrej :-) Sen hade jag säkert slösat bort merkostnaden på nåt annat onyttigt ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.