|
|
|
|---|---|
|
Hej! Dörrhandtaget gick av (själva handtaget) på min e39 touring! Mycker konstigt då bilen gått 12.000 mil och är välvårdad och försiktigt brukad.. Är det svårt att byta ut det själv? Någon som vet? MVH | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sånt är inte alls ovanligt på vintern när det fryser i dörren att handtaget går av. Ingenting är svårt om man är händig och det är inget större problem att byta handtaget. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| samma hände mej nyligen, lämnade in den det gick på 1600 med lack å jobb | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu var det nog inre dörrhandtaget det gällde :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Var det det? Wollic säger ju egentligen varken inre eller yttre, så jag är åtminstone osäker.. | |
| Äh, glöm det, för nu har även jag läst rubriken ordentligt :) | |
|
Det hände mig för 7 år sen, hade en E39 T -98. Jag var uppe i Järvsö runt nyår och det var -30 grader på natten. På morgonen klev jag in i bilen och var orolig att den inte skulle starta men den gick igång på första försöket. Glad för det skulle jag öppna dörren och handtaget gick bara av! Lite jobbigt eftersom jag inte vågade dra ner rutan med risk att den skulle fastna i kylan. Behövde hjälp utifrån varenda gång man skulle ut ur bilen. Lämnade in på BMW men kommer inte ihåg vad det kostade. Men känslan är att det kostade mer än man tycker att det borde. Hade det varit nu hade jag definitivt försökt göra det själv. ______ Det finns inte tidsbrist. Det finns tid. Och man väljer vad man vill fylla den med. |
|
|
Klent plastskräp... ______ |
|
Samma klena plastskräp på Seaten dock inte kromad, men köpte man istället till en polo av samma årsmodell så var det metall o kromad, det satt nämligen olika på dörrarna när jag köpte bilen och när den plastiga grå gick av var det bara att kompletterar med en metall i stället.. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hände två gånger på min e39 under 22 000 mil och 10 år. Handtaget kostade runt 350 kr hos bmw och var lätt att byta själv, tog mig 2-3 minuter första gången med hjälp av denna sidan : Länk |
|
|
Hände mig på min förra bil när den nästan var ny. Använde Davids länk och det gick problemfritt. Fast för mig tog det definitivt mycket mer än 2-3 minuter. Snarare upp mot timmen om jag minns rätt. Det är lite pillgöra iallalfall. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Hände mig med förra vintern, bmw kvalite`"my ass". Har haft flera problem med min e39:a. Har haft några e36:or innan utan några som helst problem. Mitt handtag gick av där själva gångjärnet (plast) så att säga sitter. Köpte en "ny" från en bildemonetringsfirma, vill minnas den kostade runt 250:- inklusive frakt. Men fick riva hela dörrsidan för att få allt på plats och strula lite innan vajern spände lagom mycket så att dörrenlåset släppte när man drog i handtaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.