|
|
|
|---|---|
|
C-låset på min 328i-96 fungerar inte som det skall. Förar dörr och baklucka fungerar alltid men de tre övriga dörrarna låser sig bara ibland. Nu har dessutom höger framdörr gått i "baklås" och det går inte alls att öppna den dörren. Drar man i knoppen på insidan så händer inget. Bilen har orginal larmet med låsknapp i själva nyckeln. Samma fel kvarstår även om man använder låset i v framdörr. Mkt tacksam för råd hur jag löser detta mkt irreterande problem. //Fredrik BMW tok | |
| Eftersom din högerdörr inte öppnas när du drar i knappen så har det formodligen lossnat något i mekaniken. Om du har tur så räcker det med att smörja upp leder och kontaker i de andra dörrarna, i värsta fall köpa nya elmotorer : / . Hade jag avrit dig hade jag plockat ner dörrarna och felsökt. Det är inte så svårt, tykcer jag iaf. Glöm inte köpa lite reserclips till dörrarna, dom ger sig lätt när man börjar bryta. | |
|
Tack för ditt svar. Det som gäller är alltså att lossa dörr sidorna och smörja upp leder till lås mekanismen och se över kontakten till elmotorn då menar du? Finns det något i "genomföringen" vid gång järnen som kan fela? Problem kan ju bli att få bort dörr sidan på höger framdörr som inte kan öppnas. Eller det kanske går att lossa dörr sidan ändå. Jag har för mig att det sitter skruvar som jag inte kommer komma åt. (Hade ner en hf dörr sida på min förra bil, 325-94 för att fixa handtaget som var löst) Mkt tacksam för svar. // Fredrik |
|
|
Japp smörja upp och se över elektroniken och givetvis testa sakerna innan du plockat ihop allt :) Jag har svårt att tro att det skulle kunna bli något fel så som kabelbrott eller liknande vid "gummibryggan" mellan dörr och bilen. Om elektroniken bara fungerar ibland så sätter jag mitt kort på kassa kontakter. har det slutat fungera helt är nog risken större att motorerna/mekaniken har felat. Det sitter två skruv i dörrhandtaget, och om jag inte mins fel så sitter resten av dörrsidan med clips. Jag kommer inte ihåg hur mycket spel det var mellan dörrsidan och stolen på min 328 så jag kan inte riktigt svara på om det går att ta bort dörrsidan med stängd dörr. men har du lite spelrum så är det inga problem. Går det inte att få bort dörrsidan med dörren stängd så, vad jag vet får du ta ut stolen. Jag vet ingen annan lösning, kanske någon annan på forumet har ett bättre tips för den nedmmonteringen. Här har du en sida där du hittar alla sprängskisser till din modell: Länk Om du surfar runt där kan du se hur kablaget går i dörrarna och få en inblick i hur saker och ting sitter monterat. Här har du "startsidan" för din modell: Länk Skriv om du vill ha mer tips eller andra frågor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.