|
|
|
|---|---|
|
Tja, har kollat runt lite på nätet om klimatkontrollen till E36, och märker att det här är tydligen ett vanligt fel, och att folk lagar dem själva ganska lätt, felet är att den lever sitt eget liv o stänger av sig o sätter på sig lite som den själv vill, och det är just det felet som alla säger ska vara lätt att laga, har även sett annonser på blocket om folk som lagar dem o skickar tillbaka dem samma dag, men nu är det såhär. att jag gärna försöker att laga den själv innan jag skickar iväg den, det är juh aldrig dumt att lära sig lite mer om bmw. och det framstår aldrig vad dom gör för att laga den, utan bara att det är lätt, då är frågan, är det någon på ett enkelt o smidigt sätt, kan försöka förklara vad det är dom gör med den, och hur jag ska gå till väga för att fixa till den så den funkar igen?:) Tack så mkt på förhand.... /Jimmy | |
|
Jag hade samma fel, den funkade till och från och jag la ner hur mycket tid som helst på att felsöka, el är liksom min proffession. Det slutade med att jag köpte en begagnad på bildelasbasen för 1400 kr, en ny kostade omkring 3000 kr. Har man väl fått loss den från instrumentpanelen är det lika enkelt att byta den som en bilstereo, ja till och med enklare. Men se upp så du får rätt modell, det sitter en nummerlapp på den som måste stämma exakt, det finns en uppsjö av oilka utföranden lärde jag mig. |
|
|
mm okey, ah hittade en på blocket för en tusenlapp, men är nu ute efter att laga den, inte köpa en ny, och jag vill helst pröva själv... men tack ändå:) |
|
|
Kolla in guiden. Länk |
|
|
the_bandido. Tänk på att för att kunna köpa en ny på BMW måste du lämna den gamla i inbyte. Är kanske inte helt lyckat att mickla för mycket om man inte kan hantera en lödpenna eftersom den kanske inte accepteras som inbyte då. Man kan givetvis köpa en helt ny också men då blir det dyyyyrt. Men kan man löda så är det inte speciellt svårt Jag har en enkel bild som visar hur du ännu enklare demonterar den. Om du vill ha den skicka ett mail till: bjornm3e30(snabela)hotmail.com Jag kan också laga den om du är intresserad. Fixade en igår till en på forumet och kommer fixa en till i helgen. Så du är absolut inte ensam om dina problem! (Det är inte jag som annonserar på blocket men jag gör ungefär samma sak.) |
|
|
Startar upp en gammal tråd igen. Har haft samma problem med kliman, och har tillfälligt fixat det med hjälp av en plastlinjal ;) (tills svärfar har tid o titta på den) Men tycker inte att det kommer någon värme på golvet! Utan mestadels uppe vid rutan, oavsett vad jag har den inställd på! Har det med samma lödning att göra, eller har jag större fel på min klima? Sen har jag en till fråga, det är ju tre kontakter på kliman, en stor ljusblå, en gul till fläkten(?) och en svart. Undrar nu vad den svarta är till? Någon tidigare ägare har "skarvat" (virat kablarna och tejpat) ihop en egen kontakt, varav en nu har lossnat. Enheten fungerar ju utan denna kabel i, men vad är den till? Och kan man få tag på rätt kontakt igen, samt hur den ska kopplas? Mvh Mats A. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.