|
|
|
|---|---|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har ett något konstigt problem - får inte bort fördelaren på M20B23 motorn (satt i en 323i E30 -85)! Haynes säger bara "lossa låsplattan och ta sen bort" och Bentley säger också bara "lossa låsplattan och lyft sedan rakt ut". Men de modeller Bentley täcker så verkar fördelaren bara sitta på de 4-cylindriga motorerna och där sitter de i toppen (boken är ju dock för de modeller som såldes i USA). Det är såhär det ser ut nu - tror inte det går att missa vad jag inte kan få bort... Länk Jag trodde också det var bara att dra rakt upp. Men nu har jag dragit och dragit men ingenting händer. Någon som vet!?! |
|
En kompis till mig hade samma problem med sin E30 323, den hade ärgat så hårt fast att fördelaren nästan blev förstörd innan han fick loss den, har för mig att han spreja rostlösare och värmde för att få loss den överhuvudtaget. 628csi |
|
|
det ska bara va o dra den rakt upp. min satt som satan när ja skulle ha bort den men lite vridande o svärande gjorde susen =) |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu är den borta. Precis som ni sa - den satt bara hårt (nästan som den hade pressfattning). Gjorde som så att block och fördelare åkte upp i motorstativet och sen tog jag bort oljetråget. Sen var det enkelt att ta en träbit och en hammare och driva ut den underifrån. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.