AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
841

Totalkonvertering från MID till 16:9 navi MKIV E39 Touring -01

No
21
Nordholm
325i -06
Har läst runt lite i forumet och lite flummiga tyska sidor. Men känns som det finns väldigt få beskrivningar på totalkonverteringar, bara uppgraderingar från lillla Navi'n.
Mitt drömbygge är som ni förstår att byta till 16:9 skärm, MKIV, radiomudul, cd-växlare. Att det är möjligt har jag konstaterat, men hur?. Vore jätte tacksam om ni kunde dela med mig av era kunskaper och erferenheter. Är det någon medlem som tidigare gjort detta, eller hört någon göra det. Som sagt all hjälp är mycket uppskattad.

to
319
tobmag
525iT -03
Här finns lite att läsa:
Länk

Tobmag
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Ställ frågorna du har och ej fått svar på genom forumet,
Tror jag har besvarat de flesta frågorna kring uppdatering tidigare.

/Andy
No
21
Nordholm
325i -06
-Beolink
Hej, det som oroar mig mest är kablaget och kontakterna. Är en glad amatör som gillar o mecka men elen är inte min starka sida. Är lite rädd att man skall paja nått. Ngt man skall tänka på när det gäller just det, är det mycket löda, eller är kablaget du får till "kittet" bara PLUG AND PLAY.

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej, Elen är plugnplay sålänge du väljer rätt årsmodell på delar samt kabelstam. Det som tar mest tid / tålamod är att pilla bort alla plastkåpor etc för att komma åt att lägga kabelstam och montera skärmhållaren.
Börja med att kontrollera om du har runda eller flata pinnar i radiokontaktdonet så vet du vad du ska sikta på fär delar alternativt konvertrar.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.