AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
691

Öppna dörren från insidan

pi
189
pierre.stefan
540 IA Touring -99
Hej.
Idag skulle jag öppna dörren från insidan, och då klickade det till och det lilla handtaget blev lealöst. Det går att öppna dörren från utsidan, jag gissar att det är något stag som har lossat, någon som känner till problemet och vet vad man böhöver köpa innan jag tar bort dörrsidan.

Vänlige
Pierre

Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta.
pa
60
paran0id
528i Touring -97
Det är med stor sannolikhet bara staget som trillat loss från handtaget. Lossa skruven för handtaget, och om du har tur så kan du se staget utan att lossa mer och kan åtgärda det med endast en skruv bortplockad :)
pi
189
pierre.stefan
540 IA Touring -99
Tack för tipset.
Det låter ju rimmligt, problemt är bara att när jag tar bort skruven till handtaget så ser jag att det trots allt är mer som behöver lossas, nämligen hela handtaget som man stänger dörren med, och jag blir inte klok på hur det sitter fast, men det reder sig nog efter ett tag med luppen, är det någon som vet hur det sitter fast. Det kanske inte spelar någon roll men det sitter ett reglage för elbackspeglar högst upp på handtaget, inga problem att pilla bort knappen, men jag kan inte hitta några fästen eller skruvar som håller handtaget.

Vänligen
Pierre

Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.